مؤفقیت در کسب و کار اینترنتی زندگی شما را زیر و رو می کند، چون می توانید به هر جیزی که می خواهید برسید! شغلی با درآمد بالا و نیاز به زمان کاری کم، مهم تر از همه این که شغلی که صرفا نیاز به فضای فیزیکی ندارد و شما می توانید به راحتی با چند ترفند ساده آن را مدیریت کنید!

در دنیای جدید کسب و کار های اینترنتی رونق بسیار خوبی داشته و اگر شما هم از علاقه مندان تجارت الکترونیک و کسب و کار های مختلف موجود در آن باشید با رعایت چند نکته ی مهم، به راحتی توانایی دارید در این حوزه موفق شده و کسب درآمد کنید. با مدیر هاب همراه باشید.

خیلی ها بر این باورند که راه اندازی کسب و کار اینترنتی فقط با سرمایه گذاری زیاد امکان پذیر است و باید برای شروع هزینه های زیادی برای صرف راه اندازی وب سایت و تبلیغات و… شود و یا باید مسلط به برنامه نویسی بود و خود با انجام کارهای فنی پیچیده یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کرد. اما اینطور نیست! شما فقط باید بدانید که دقیقا چه کاری می خواهید انجام دهید و با توجه به هدف خود بهترین رسانه را انتخاب کنید.

 

موانع موجود در کسب و کار اینترنتی که می تواند شما را زمین بزند!
قبل از راه اندازی کسب و کار اینترنتی باید به این نکات توجه ویژه داشته باشید!

کلید های مهم مؤفقیت در کسب و کار اینترنتی

بهینه سازی و استفاده از خدمات سئو

اینترنت در حال رشد بوده و ضریب این تغییرات با گذشت زمان افزایش پیدا می کند. اگر کسب و کار شما با این تغییرات پیش نرود، شما از عرصه رقابت خارج می شوید.

از مهمترین عوامل در هنگام شروع کسب و کار های حوزه تجارت الکترونیک در سال های اخیر، بهینه سازی وب سایت شما برای بازدیدکنندگان تلفن همراه است. استفاده از اینترنت همراه در حال افزایش است و مشتریان بیشتر در حال مرور اینترنت و خرید از گوشی های هوشمند به دلیل راحتی ارائه شده توسط این دستگاه ها هستند.

استفاده از اینترنت تلفن همراه در سال های اخیر بیش از استفاده از اینترنت کامپیوترهای رومیزی است و آمار استفاده از اینترنت تلفن همراه همچنان افزایش می یابد. این نه تنها یک راه عالی برای خدمت به مجموعه ای از مشتریان است، بلکه یک استراتژی مؤفقیت در کسب و کار اینترنتی برای رقابت است.

رقابت

هرکدام از حوزه های کسب و کار اینترنتی رقایت قابل توجه خود را داشته و بدون توجه به جنسی که در حال فروش آن هستیم، رقبا همیشه سعی میکنند نقاط قوت شما را بدست آورده و نقاط ضعف را در سیستم خود رفع کنند.

برای همین باید همیشه از رقبا یک قدم جلوتر باشید، در رابطه با مسائل روز و امکانات رقبا تحقیق کنید که قدرت کافی در جذب مشتری جدید و تبدیل این مشتری ها به خریدار را داشته باشید. برای این که از رقابت جا نمانید میتوانید تحلیل و آنالیز شبکه های اجتماعی را انجام دهید و کارامد ترین راه را انتخاب کنید.


مؤفقیت در کسب و کار اینترنتی – کسب رضایت مشتری

احتمالا شنیده باشید که حق همیشه با مشتری است. این اصطلاحی بوده که در کسب و کار های مختلف استفاده می شود و باید همیشه در استراتژی کسب و کار اینترنتی مورد توجه قرار بگیرد.

با تمرکز روی رضایت مشتری، کسب و کار شما توانایی این را دارد که چندین مزیت به دست بیاورد، به ویژه زمانی که سطح خدمات مشتریان شما از انتظارات مشتریان دیگه بیشتر می باشد.

کیفیت کیفیت کیفیت!

کیفیت ممکن است جذاب باشد و مثل یک ایده خوب برای تمرکز روی ارائه خدمات و محصولات مناسب به مشتریان مورد استفاده قرار گیرد. کیفیت مناسب در انواع محصولات می تواند به مشتریان بالقوه انواع مختلفی از محصولات با کیفیت و خدمات با کیفیت را برای انتخاب پیشنهاد دهد و سود بیشتری داشته باشد.

از این گذشته این مورد، رضایت بیشتری را در مشتری ایجاد و امکان خرید دوباره را در مشتری تقویت می کند که همین مورد توانایی دارد که یک عامل موفقیت در استراتژی کسب و کار اینترنتی باشد. همچنین این که بدانید چگونه به مدیریت شبکه های اجتماعی بپردازید، به شما اعتبار خواهد بخشید.

آیا همه مشاغل و کسب و کارها می توانند به صورت اینترنتی فعالیت داشته باشند؟

ثلا کسی که یک کارواش دارد و خدمات شستشوی ماشین ارائه می دهد؛ یا پزشکان که شغلشان مستلزم حضور بیمار در کلینیک و درمانگاه است؛ آیا این گونه مشاغل نیز باید به فکر فعالیت در اینترنت باشند؟

پاسخ این سوال، مثبت است. با توجه به رواج گوشی های همراه هوشمند در میان مردم و حضور عمده مردم در فضای مجازی، پس بهترین جا برای یافتن مشتری همین فضای مجازی است. درصد زیادی از مردم از تلفن های هوشمند و شبکه های اجتماعی و اینترنت استفاده می کنند.

پس یک راهبرد هوشمندانه فعالیت در اینترنت است؛ یک کسب و کار با حضور در اینترنت و معرفی خدمات، ویژگی ها و مزایای خود می تواند توجه عده زیادی از مردم را به خود جلب کند و بسیاری از آن ها را برای استفاده از خدمات و محصولات خود ترغیب کند.

حتی یک پزشک نیز می تواند از این فضا بهره ببرد. به این صورت که آن پزشک می تواند با حضور فعال و پررنگ در شبکه های اجتماعی و داشتن سایت، هم سابقه و مدارک و گواهی های خود را در معرض دید عموم بگذارد، هم به سوالات مردم پاسخ دهد؛ و در نهایت با جلب اعتماد مردم، آن ها را به مشتریان خود تبدیل کند. پس دنیای اینترنتی می تواند برای هر کسی به گونه ای کارآمد باشد!