آیا فالور فیک به درد می خورد؟

اگر کاربر اینستاگرام باشید، برای معروف شدن به فالور فیک هم فکر کرده اید اما، آیا فالور فیک به درد می خورد؟

با مدیر هاب همراه باشید.

تب خرید و فروش فالوور فیک در اینستاگرام امروزه خیلی داغ شده است و افرادی هستند با خرید فالوور فیک میخواهند یک شبکه اعتبار بالایی را بدست بیاورند، اما اینگونه که فکر میکنند نیست و کاملا در اشتباه هستند.

خرید فالوور های فیک درواقع به کسب و کارتان و برندتان لطمه وارد میکند.

فالورهای فروشی

انواع فالوور هایی که فروشی هستند از نوع فالوور فیک هستند درواقع هیچ فالوور واقعی و فعالی نیست که فروشی باشند فقط تنها چیزی که با خرید فالوور فیک بدست می آورید عدد نمایش داده شده در صفحه پروفایل شما به عنوان تعداد فالوور است.

الان هر کسی می داند که پیجی که مثلا ۱۰ کا فالوور دارد باید حداقل ۲ کا لایک برای هر پستش داشته باشد.

 این فالوورهای فیک بدلیل اینکه واقعی و فعال نیستند تاثیر منفی روی میزان نرخ تعامل پست های شما میگذارد و این نکته طبق الگوریتم اینستاگرام باعث دیده نشدن پست های شما در صفحه اکسپلور میشود.

آیا فالور فیک به درد می خورد؟ (1)

یکی نبودن فالور و لایک ها

وقتی تعدادی از فالوور های شما هیچ تعاملی با پست های شما ندارند؛ این موضوع باعث میشود که میزان تعامل پست ها در دقایق اولیه انتشار پست برای ۱۰درصد بیننده اولیه کاهش پیدا میکند که در نتیجه این موضوع باعث میشود که اینستاگرام پست را به درصد کمتری از سایر فالوور های شما در صفحه اصلی نمایش دهد.

یک اصل روانشناسی به اسم تاثیر جامعه به این موضوع اشاره میکند: که مردم وقتی سیل عظیمی از جمعیت رو شاهد باشند که پدیده خاصی را پذیرفته اند آنان نیز پذیرای آن موضوع خواهند بود.

اما نکته قابل توجه ای که در این اصل مورد بی توجهی قرار گرفته این است که مردم این روز ها درک درستی از شبکه های اجتماعی دارند و با مشاهده نرخ تعامل به سادگی متوجه غیر واقعی بودن میزان دنبال کننده ها میشوند.

چیزی که خودتان هم در مدیریت پست های اینستاگرام خود متوجه آن خواهید شد.

هیچ چیز مانند فالوور های واقعی برای شما اهمیت ندارد و به پیج شما ارزش و اعتبار میدهد و دیگران متوجه واقعی بودن دنبال کنندگان صفحه شما میشوند و به صفحه شما و فالوور های شما اعتماد میکنند.

 

 

روش تشخیص فالوور فیک از فالوور واقعی

اگر شما کسب و کاری دارید و در اینستاگرام هم فعال هستید، حتما برایتان بسیار مهم است که فالوور های واقعی داشته باشید. زیرا هر فالوور حکم یک مشتری را برای شما دارد. بسیاری از کسب و کارهای اینستاگرامی، برای بالا بردن تعداد فالوور های خود، اقدام به خرید فالوور می کنند. آیا فالور فیک به درد می خورد؟ در ادامه مشخص می شود!

نظرسنجی در استوری اینستاگرام

شاید با این کار عددی که در قسمت فالوو هایشان دیده می شود بالا برود، اما باید بدانند که این عدد بالا هیچ ارزشی ندارد! زیرا تعداد قابل توجهی از این فالوور ها فیک و قلابی هستند که صد البته هیچ سودی را عاید شما نخواهند کرد. حال شاید بپرسید چگونه فالوور فیک را از فالوور واقعی تشخیص داد. با استفاده از این روش ها شما حتی فیک بودن لایک ها و کامنت ها را هم می توانید تشخیص دهید.

بررسی فالوو کنندگان پیج

اولین کاری که برای تشخیص فیک بودن فالوور های یک پیج می توان انجام داد این است که وارد قسمت فالوورهای آن پیج شوید. فالوور ها را بررسی کنید. آیا در بینشان فالوور خارجی زیاد میبینید؟

چه دلیلی دارد که تعداد زیادی خارجی یا عرب یک پیج مربوط به کسب و کار را که به زبان فارسی است و در ایران مشغول به کار می باشد را فالوو کنند؟ پس فالوور ها قطعا فیک هستند. آیا دربینشان فالوور هایی با اسامی عجیب و غریب و بدون عکس دیده می شود؟؟ خیالتان راحت، آن ها نیز فیک و تقلبی هستند. کاربران واقعی، اسامی مشخصی دارند و دارای عکس می باشند! اگر اینگونه نبود، فالوورها واقعی نیستند.

بررسی کامنت های پیج :

کامنت هایی که در زیر پست ها گذاشته می شوند هم میتوانند در تشخیص واقعی یا غیر واقعی بودن فالوور به ما کمک کنند. وقتی کامنت ها را می خوانید به کسی که کامنت گذاشته دقت کنید، آیا اسم مشخص و معلومی دارد؟ آیا از عکس مناسب استفاده کرده است؟ آیا کامنتی که قرار داده یک پیام کلیشه ای و تکراریست؟ مثل :”عالی بود”، “ممنون از پست خوبت”، “لایک” و … همه ی این ها را بررسی کنید که همه نشانه فیک بودن فالوور های پیج است.

بررسی تعداد فالوور ها و فالووینگ ها

یکی دیگر از روش های تشخیص فیک بودن یا نبودن فالوورهای پیج این است که میزان فالوورها و فالووینگ های پیج را بررسی کنید. در حالت عادی هر پیج شخصی باید تعداد فالووینگ هایش از تعداد فالوورهایش بیشتر باشد. (البته در مورد پیج های کسب و کار برعکس است) اگر دیدید که این تعداد باهم برابرند اینجاست که باید به فیک بود فالوور ها شک کنید. تعداد بالای فالوور و فالووینگ و به تعداد مساوی نشان می دهد که این ها واقعی نیستند.

بررسی پست ها، لایک ها و کامنت ها از زمان ارسال پست

اگر دیدید یک پیج پستی را ارسال کرد و تعداد لایک ها و کامنت هایش اول کم و بعد به سرعت افزایش بیش از حد پیدا کرد، حتما به فیک بودن فالوور هایش شک کنید. چون یک اتفاق غیر عادی افتاده است. اگر فالوورها واقعی باشند، سرعت افزایش لایک ها و کامنت ها یکسان است و بعد از ۲۴ ساعت کاهش میابد. با این روش ها به راحتی می توانید واقعی یا فیک بودن فالوور ها و حتی لایک ها و کامنت ها را هم متوجه شوید.