شاید بگویید ابزار برگزاری لایو در اینستاگرام دیگر چیست؟ کاربران عادی اینستاگرام، برای برگزاری لایو به چیزی بیش از یک گوشی هوشمند و حساب کاربری اینستاگرام احتیاجی ندارند. اما اگر شما یک اینفلوئنسر اینستاگرامی هستید یا قصد دارید به هر روشی از این پلتفرم مجازی کسب درآمد کنید، به ابزارهایی نیاز دارید که کیفیت لایو اینستاگرام شما را چندین برابر می‌ کنند و می‌ توانند مخاطبان بیشتری را به سوی صفحه‌ی اینستاگرامتان روانه کنند. با مدیر هاب همراه باشید!

معرفی ابزار برگزاری لایو در اینستاگرام برای تاثیر گذاری بهتر

گوشی هوشمند

گوشی هوشمند اولین و مهم‌‌ترین وسیله‌ ای است که برای داشتن لایو اینستاگرام به آن نیاز دارید. چرا که در حال حاضر تنها روش برگزاری لایو ازطریق تلفن همراه است. انتخاب گوشی هوشمندی که از دوربین پرقدرت و با کیفیتی بهره‌مند است، برگ برنده‌ی شما در برگزاری لایو است. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که می توان از طریق دوربین و استفاده از نرم افزارهای حرفه ای هم لایو اینستاگرام گرفت، اما این کار هزینه‌ ای گزاف را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

مودم ۴g

مودم‌‌ ها‌ی ۴g یا نسل چهارم، مودم‌ هایی اغلب قابل حمل هستند که می‌ توانند شما را با بیشترین سرعت ممکن به اینترنت متصل کنند. سرعت بالاتر به معنایکیفیت تصویر بیشتر در اینستاگرام است و قطعا قابل‌حمل بودن مودم به معنای امکان برگزاری لایو اینستاگرام در هر نقطه از دنیاست. کافی است یک مودم ۴g تهیه‌ کنید تا بتوانید در هرلحظه که اراده می‌کنید لایوهایی باکیفیت و بدون قطعی برای مخاطبانتان برگزار کنید.

هولدر موبایل

هولدر موبایل عصای دست همه بیوتی بلاگرها، شف‌ های اینستاگرامی، معلمین و افرادی است که می‌ خواهند در اینستاگرام چیزی را به مخاطبینشان آموزش دهند. اما حتی اگر جزو این گروه‌ ها هم نباشید، برای داشتن لایوی حرفه‌ ای و بدون اعمال شاقه به یک هولدر موبایل نیاز دارید. هولدر یا پایه نگهدارنده‌ی موبایل ، پایه‌ هایی قابل تنطیم هستند که می‌ توانید با ثابت کردن گوشی هوشمندتان روی آن‌ ها و تنظیم ارتفاع هولدر، زاویه‌ ای ثابت و مناسب برای لایوتان ایجاد کنید.

به این ترتیب دیگر نیازی نیست که در طول لایو اینستاگرام ، گوشی را در دست نگاه دارید و بدترین زاویه از چهره‌ی خود را به بینندگانتان نشان دهید. به علاوه در دست گرفتن گوشی یا تکیه دادن آن به دیوار موجب تکان خوردن مداوم گوشی یا افتادن آن می‌ شود که کیفیت لایو اینستاگرام شما را تا حد زیادی کاهش می‌ دهد. پس اگر به دنبال کیفیت هستید هولدر موبایل را فراموش نکنید.

کابل شارژر و پاور بانک

استفاده‌ی همزمان از اینترنت و ویژگی خاصی همچون لایو اینستاگرام ، دشمن شارژ باتری موبایل شماست. حتما تجربه‌ی خالی شدن سریع شارژ موبایل‌تان را در حین استفاده از بعضی اپ‌ ها داشته‌ اید. برگزاری لایو هم چنین خاصیتی دارد و می‌ تواند در کم‌ترین زمان ممکن شارژتان را تخلیه کند. حالا تصور کنید که قرار باشد لایوی طولانی داشته باشید و قطعا با گوشی خاموش نمی‌ توانید به ادامه‌ی برنامه برسید! پس داشتن یک کابل شارژر اصل و با کیفیت و همچنینپاوربانکی پرقدرت با قابلیت شارژ سریع، از ملزومات بسیار مهم برگزاری لایو اینستاگرام است.

اگر هم باید لایو بگیرید ولی گوشی در حال خاموش شدن است و شما به شارژر دسترسی ندارید، آن را به عنوان یک فیلم در گوشی ذخیره کنید و بعد با کمک امکان زمانبندی لایو اینستاگرام مدیر هاب در صفحه خود به صورت لایو زنده منتشر کنید.

هدست یا هندزفری بلوتوث از مهم ترین ابزار برگزاری لایو در اینستاگرامژ

در هنگام برگزاری لایو اینستاگرام ، تصویر همه چیز نیست! بلکه صدا هم یکی از فاکتورهای بسیار مهم در بالا بردن کیفیت لایو است. در بسیاری از مواقع شما ناچارید برای برگزاری هرچه بهتر لایو خود از گوشی و پایه‌ی نگهدارنده‌ی آن فاصله بگیرید و در ۹۰٪ مواقع کیفیت صدایتان افت قابل توجهی پیدا می‌ کند که می‌ تواند مخاطبینتان را خسته و کلافه کند. پس اگر در حین اجرای لایو اینستاگرام ناچار به فاصله گرفتن از گوشی خود هستید، خرید یک هدست بلوتوثی یا هندزفری بلوتوث میکروفون دار را از قلم نیندازید. این ابزارها به شما کمک می‌ کنند که در اینستاگرام صدای خود را رسا و با کیفیت عالی به گوش مخاطبینتان برسانید.

 

نکات لازم که پس از اتمام لایو اینستاگرامتان باید انجام دهید

  • لایوتان را ذخیره کنید تا کاربرانی که در لایو حضور نداشتند بتوانند از مطالب آن استفاده کنند. حتی خودتان هم می‌ توانید از این ویژگی کمک بگیرید و نکات جذاب لایو اینستاگرام خود را یادداشت کنید تا در لایو‌های بعدی هم این ایده را به کار ببرید.
  • آمار بازدیدکنندگانتان را پس از اتمام لایو اینستاگرام یادداشت کنید تا بتوانید با مقایسه‌ی آن‌ ها متوجه شوید که کدام موضوعات برای مخاطبینتان جذاب‌تر است.
  • خلاصه‌ ای از مطالب لایوتان را به‌صورت استوری یا پست با مخاطبینتان به اشتراک بگذارید تا افرادی که قادر به دیدن لایو اینستاگرام شما نبودند بتوانند کلیتی از مطالب بیان شده را مطالعه کنند.
  • برای پاسخگویی به سوالات مخاطبینتان آماده باشید و آن‌ ها را درمورد موضوع مورد بحث راهنمایی کنید.

 

برای زمانبندی لایو اینستاگرام کافیست در مدیر هاب ثبت نام کنید و گلیپ های از پیش ضبط شده را به عنوان یک لایو زنده به اشتراک بگذارید.