برای بازاریابی بهتر در اینستاگرام چه کنیم؟

بازاریابی بهتر در اینستاگرام – استقبال روزافزون مردم از اینستاگرام، بر کسی پوشیده نیست و پیش‌بینی می‌شود در ۲ تا ۳ سال آینده، نرخ مخاطبانی که از این پلتفرم استفاده می‌کنند به طرز چشمگیری افزایش یابد.

همین امر اینستاگرام را به ابزاری مناسب برای بازاریابان تبدیل کرده است. استفاده از  تکنیک های زیر به شما کمک می‌کند حداکثر بهره را از این فرصت بزرگ ببرید، با مدیر هاب همراه باشید.

 

از تجزیه‌ و تحلیل‌ اینستاگرام برای بهینه‌سازی حساب کاربری خود استفاده کنید

در تجارت همیشه گفته می‌شود چیزی را می‌توان مدیریت کرد که قابل‌اندازه‌گیری باشد. این موضوع برای بسیاری از طرح‌های بازاریابی، از جمله بازاریابی در اینستاگرام هم مصداق دارد.

در حال حاضر ابزارهای مختلفی برای آنالیز عملکرد پست‌های اینستاگرامی وجود دارند که به برندها کمک می‌کنند از این کانال، استفاده‌ی بهتر و موفق‌تری داشته باشند. هنگامی‌که به دنبال یک ابزار تحلیلی اینستاگرام می‌گردید، باید به چند قابلیت خاص توجه داشته باشید که برای بازاریابی از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

اول و مهم‌تر از همه، این ابزار باید توانایی نظارت بر عملکرد پست را داشته باشد؛ یعنی نشان دهد که کدام پست‌ها بهتر جواب داده‌ و مشارکت بیشتری از آن خود کرده‌اند و بالاترین نرخ کلیک را داشته‌اند.

این اطلاعات به بازاریابان کمک می‌کند استفاده‌ی مؤثرتری از اینستاگرام داشته باشند. یکی از خدمات مدیر هاب تحلیل و آنالیز شبکه های اجتماعی می باشند.

به‌علاوه، بازاریابان به‌احتمال‌ زیاد می‌خواهند از ابزاری استفاده کنند که توانایی برنامه‌ریزی پست‌ها را دارد. اکثر ابزارهای آنالیزی اینستاگرام قادر هستند بهترین زمانی که برای به اشتراک گذاشتن محتوا مناسب است را تعیین کنند، برای مدیریت پست های اینستاگرام همین حالا در مدیر هاب ثبت نام کنید و هفت روز استفاده رایگان هدیه بگیرید.

این زمان ممکن است خارج از ساعات اداری باشد، به همین دلیل برنامه‌ریزی برای به اشتراک گذاشتن محتوا، مفید و کاربردی است. درنهایت، بازاریابان به ابزاری نیاز دارند که قادر باشد تأثیر کلمات کلیدی و هشتگ‌های خاص را مشخص کند. این قابلیت باعث می‌شود تیم بازاریابی بتواند در لحظات و تجربیات به‌یادماندنی‌تری با مشتریان بالقوه یا مشتریان فعلی در تماس باشد.

چگونه بازاریابی بهتری در اینستاگرام داشته باشیم

 

از محتوای تولیدی توسط کاربران استقبال کنید

UCG یا محتوای تولیدی کاربران، پدیده‌ای است که رویکرد برندهای تجاری هرروز به آن بیشتر می‌شود. درواقع UCG زمانی معنا دارد که یکی از مصرف‌کنندگان محتوایی را به اشتراک می‌گذارد که در آن از محصول یا خدمات خاصی استفاده‌ شده است.

برندها می‌توانند این محتوا را به‌عنوان شاهد و مدرکی بر استقبال اجتماعی از محصولشان، مورد استفاده‌ی مجدد قرار دهند. UCG اعتبار برندها را بالا می‌برد و باعث می‌شود مشتریان اعتماد بیشتری به محصولات داشته باشند.

استفاده از UCG تنها به اینستاگرام محدود نمی‌شود؛ ولی اغلب برندهای موفق در اینستاگرام از UCG برای به اشتراک‌گذاری محتوای قانع‌کننده‌ای که به افزایش اعتبار روایات و داستان‌های آن‌ها منجر می‌شود، استفاده می‌کنند.

کاربران اینستاگرام را به سمت هدف بازاریابی تان هدایت کنید

باید راهی پیدا کنید که بتوانید ایمیل مخاطبان را بدست آورید. یکی از بهترین راه ها برای بدست آوردن ایمیل کاربران این است که بسادگی از آنها بخواهید ایمیلشان را وارد کنند.

با کاربران تصویری را به اشتراک گذارید که هم در مضمون تصویر و هم در کپشن آنها را به انجام چنین کاری فرا بخوانند و به نحوی با المان های بصری از آنها بخواهید که با کلیک بر روی لینک بیو کتابچه الکترونیکی دانلود کنند و یا با عضویت در سایت مشترک خبرنامه شوند. وقتی کاربر چنین کاری را انجام دهد، شما دیگر قادرید تا با آنها وارد تعامل شوید و گام به گام آنها را در مراحل فرآیند خرید به جلو ببرید.

برای اینکه بتوانید این کار را به بهترین نحو انجام دهید باید صفحه فرودی مختص و مناسب کاربران اینستاگرام طراحی کنید. از پیام هایی استفاده کنید که به اینستاگرام اشاره داشته باشند و حس و حالی مشابه صفحه برند شما در آن کانال را برای آنها القا کنند.

با افرادی که ایمیلشان را در وبسایت شما ثبت کرده اند وارد تعامل شوید و اطلاعات و داده های مرتبط و ارزشمندی ارائه دهد که به آنها در رسیدن به هدف بازاریابی تان کمک کند. سپس آنها را به پست ها و مطالب ارائه شده در بلاگ و کانال های اجتماعی تان هدایت کنید و آخرین اطلاعات و اخبار مرتبط با محصولات و خدمات جدیدتان را به آنها ارائه کنید.

دایرکت مارکتینگ

با اینکه امروزه اینستاگرام به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد در استوری هایشان لینک های قابل کلیک قرار دهند، اما هنوز لینک های موجود در کپشن عکس ها قابل کلیک نیستند.

خوشبختانه برای این کار نیز یک راه وجود دارد، بازاریابان می توانند فالوئرها و مخاطبانشان را به آن محتوای ارزشمندی که مدنظر دارند برسانند. برای این کار کافی است لینک آن بخش را در بیو اکانت اینستاگرام قرار دهند.

می توانید مخاطبان را به یک صفحه ثابت و مشخص مانند صفحه اصلی و یا بلاگ وبسایتتان هدایت کنید. اما کار بهتر این است که لینک آخرین داده ها و محتواهای تولید شده وبسایتتان را مرتبا در بیو اکانت قرار دهید. این لینک می تواند به یک مقاله، پست یا یک پیشنهاد ویژه منتهی شود.

برای افزایش شانس کلیک شدن این لینک ها، در پایان پست ها مخاطبان به بازدید از لینک موجود در بیو تشویق می شوند. با کلیک کردن بر روی این لینک ها، مخاطبان به صفحات فرود مورد نظر که با محتوای آن پست متناسب و مرتبطند هدایت می شوند.

در نظر داشته باشید که URLهای پیج ها محتواهای سایت ها عموما طولانی اند پس بهتر است از کوتاه کننده های اختصاصی لینک استفاده کنید.

کمپین های اینستاگرامی و روش ها

در میان اکانت های اینستاگرام، اینفلوئنسرهایی را که حوزه کاری شان با فعالیت کسب و کار شما تناسب دارد و می توانند ارائه جالب و خلاقانه ای از محصول شما داشته باشند را برای بازاریابی بهتر در اینستاگرام بیابید.

امروزه در اینستاگرام بیش از ۴۰۰۰۰ اینفلوئنسر (افراد تاثیرگذار، پرفالوئر و معروف اینستاگرامی) حوزه های مختلفی از دنیای کسب و کار، از مد و زیبایی و سلامت تا طراحی داخلی و صنعت غذا را پوشش می دهند.

اینفلوئنسرها درواقع سلبریتی های دنیای مدرن هستند و محتوای با کیفیت و در سطح بسیار در دنیای دیجیتال ایجاد می کنند. آنها گنجینه فالوئری بسیار غنی دارند و به دلیل اعتمادی که مخاطبان به آنها دارند، نظراتشان در مورد محصولات و ترندهای روز دنیا، بسیار مورد توجه جامعه مخاطبینشان قرار میگیرد.

با وارد کردن یکی از اینفلوئنسرها به حوزه کسب و کارتان می توانید میزان جذب مخاطبانتان را بالا ببرید و آگاهی از برندتان را در بین مخاطبان افزایش دهید. به طرق مختلفی می توان با ایجاد کمپین از اینفلوئسنرها برای توسعه کسب و کار و عرضه و معرفی محصولات و خدمات بهره برد. جنبه ای که با کار شما بیشترین مناسبت را دارد بیابید و ارتباطاتتان را توسعه دهید.

یکی از بهترین کمپین ها برای توسعه کسب و کار، تشویق مخاطبان به تگ کردن دوستانشان درکامنت است. این کار همان بازاریابی دهان به دهان است که در محیط اینستاگرام بخوبی قابل انجام است.

روش ها بسیاری برای ایجاد چنین کمپین هایی برای بازاریابی بهتر در اینستاگرام وجود دارد، مثلا :

  • تشویق مخاطبان به لایک کردن پست برای شرکت در قرعه کشی
  • تشویق مخاطبان به گرفتن عکس با محصولات و تگ کردن برند و گذاشتن هشتگ هایی از برند

مطمئن شوید که پست هایی که اینفلوئنسرها از برند شما به اشتراک گذاشته اند، المان های برند شما و اطلاعات ازتباطی با برندتان را در خود داشته باشد. همچنین اینفلوئنسرها می توانند شما را در عکس های خودشان تگ کنند تا مخاطبان، برند شما را ببینند.

از انفلوئنسرها بخواهید در پست ها برای برند شما انجام کاری را از مخاطبان درخواست کنند. مثلا از مخاطبان بخواهند که همین حالا سفارش دهند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت شما سر بزنند.

استفاده از کمپین های تبلیغاتی و اینفلوئنسرها در استراتژی بازاریابی کسب و کارتان، دو مورد از بهترین و قوی ترین روش ها برای جذب مخاطبان جدید و تبدیل آنها به مشتری است.

یک دیوار اجتماعی زنده خلق کنید

برای اینکه هم‌زمان برند و کانال اینستاگرام خود را تقویت کنید، یک دیوار اجتماعی زنده خلق کنید که بتواند هم در دفتر شرکت و هم در رویدادهای تجاری زنده به اشتراک گذاشته شود.

ابزارهایی مانند Tint و Tagboard به شما در جمع‌آوری محتوای تولیدشده توسط کاربر و همچنین به اشتراک گذاشتن جریان زنده و هم‌زمان مطالب ارسال‌شده در یک کانال خاص اینستاگرام، کمک می‌کنند.

این کار باعث می‌شود مخاطبان، حساب اینستاگرام برند موردعلاقه‌ی خود را دنبال کنند و به‌علاوه به گسترش محتوای به اشتراک گذاشته‌شده نیز منجر می‌شود.

 

حساب اینستاگرام خود را در سایر کانال‌های مجازی به نمایش بگذارید

شرکت‌هایی که علاقه‌مندند حساب کاربری موفق‌تری در اینستاگرام داشته باشند، باید با تبلیغ صفحه‌ی خود در سایر کانال‌های اینترنتی، آن را ارتقاء دهند.

اگر تیم بازاریابی شما از ایده‌های نوآورانه‌ای در صفحه‌ی اینستاگرام خود استفاده می‌کند، کاملاً منطقی است که از آن‌ها در وب‌سایت یا وبلاگ شرکت و شبکه‌های مجازی دیگری که به صنعت شما مربوط‌ هستند، صحبت کنید.

این کار باعث می‌شود افراد بیشتری کانال اینستاگرام شما را بشناسند و درعین‌حال باعث می‌شود وقتی از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی صحبت به میان می‌آید، رهبران کسب‌وکار شما افرادی هوشمند و حرفه‌ای معرفی شوند.

 

مؤفقیت در کسب و کار اینترنتی
نکات مدیریت پیج اینستاگرام

 

چگونه بازاریابی بهتری در اینستاگرام داشته باشیم

بازاریابی شخصیتی را امتحان کنید

بازاریابی شخصیتی یا Influencer Marketing، به این معنا است که شما از افراد سرشناس و محبوب برای تبلیغ یکی از کالاهای خود استفاده می‌کنید تا به این وسیله پیغامی خاص به مخاطبان خود برسانید.

طبق تحقیقات سایت AdWeek، تقریباً ۹۴ درصد شرکت‌هایی که از این روش استفاده کرده‌اند، نتایج آن را مثبت و قابل‌ توجه دانسته‌اند.

درست است که برای شرکت‌ها، تعیین میزان دقیق تأثیر یک شخص خاص ممکن نیست، ولی اگر از این روش به‌خوبی استفاده کنید، بازده فوق‌العاده‌ی آن را در جوانب مختلف کسب‌وکارتان خواهید دید.

 

 بازاریابی بهتر در اینستاگرام با محتوای ویدیویی

طبق نتایج منتشرشده از تحقیقات وب‌سایت رسانه‌های دیجیتال MWP، بیش از ۵۵ درصد مردم هرروز دست کم یک ویدیو را به‌صورت آنلاین تماشا می‌کنند.

نسبت به عکس‌های سنتی، ویدئو توجه مخاطب را به‌صورت قابل‌اعتمادتر و برای مدت‌زمان طولانی‌تری به خود جذب می‌کند.

به همین دلیل است که بسیاری از شرکت‌های تجاری از به اشتراک گذاشتن محتوای ویدئویی در اینستاگرام استقبال کرده‌اند.