دیسیبل شدن اکانت اینستاگرام

امروز قراغره از دلایل دیسیبل شدن اکانت صحبت کنیم، پس با مدیر هاب همراه باشید.

گر مثل من سرد و گرم دنیای اینستاگرام کشیده باشید حتما براتون پیش اومده که یه روزی بی خبر از همه جا گوشی در دستتون گرفته و با شوق و اشتیاق میخواستید اینستاگرام تون چک کنید که با پیغام وحشتناک زیر روبرو شدید:
your account has been disabled for violating our terms
این پیام میگه که کاربر همیشه خوشحالم امروز میخوام حالت بگیرم.

چون قوانین ما رو رعایت نکردی اکانتت رو غیرفعال کردیم!

یه جورایی معنی همون حذف کردن اکانت میده، اما باید بدونید که اکانت شما هیچ وقت از دیتابیس اینستاگرام حذف نمیشه حتی اگر بدترین اتفاقی که میتونه بیوفته برای اکانتتون باز هم اطلاعات شما همیشه در اینستاگرام محفوظه.

اما زیاد خوشحال نباشید چون اینستاگرام به این راحتی هر پیجی که دیسیبل شده رو برنمیگردونه مخصوصا از نوع ایرانی رو! یه جورایی مانع دسترسی شما به پیج تون میشه.

در این حالت شما نمیتونید به اکانتتون لاگین کنید و طبیعتا هیچ اطلاعاتی از پست ها و مطالبتون هم برای هیچ کدوم از فالوور ها و کاربران اینستاگرام نمایش داده نمیشه.

دیسیبل شدن اکانت

دلیل دیسیبل شدن اکانت اینستاگرام

خب حالا اصلا دلیل غیرفعال شدن اکانت اینستاگرام یا همون disable شدن اکانت اینستاگرام چیه؟
دو دست از دلایل اینجا وجود داره که دسته اول در اختیار شماست و دسته دوم در اختیار شما نیست!
دسته اول:
یه سری موارد هست که شما باید رعایت کنید در اکانت اینستاگرامتون و نقض اون موارد باعث میشه اینستاگرام یه همچین برخورد خشنی باهاتون بکنه (به فارسی سخت گفتم!) اما این موارد کدوما هستن:

استفاده از فالوور فیک

تا اونجا که یادم میاد اینستاگرام از همون ابتدا با فالوور فیک مخالف بود و خط و نشون های خودش کشید اما در عمل موفق نبوده تا الان که جلوی این نوع فالوورها یا افزایش فالوورهای اکانتهای اینستاگرامی بگیره چون کسانی که این فیک اکانت ها رو میسازن هم بیکار ننشستن که!! اونا هم برنامه هاشون پیشرفته تر کردن همگام با اینستاگرام اما خب بعضی وقتا بعضیاشون ضعیف عمل میکنند و این فالوورها شناسایی میشن روی اکانت ها و اون اکانت دیسیبل میشه.

البته تحت شرایط خاصی که اینستاگرام این شرایط خاص فاش نمیکنه.

چون اگر اینطور باشه هر کسی به راحتی میتونه برای دیگری فالوور فیک ارسال کنه و اکانتش دیسیبل کنه! پس اینکه خیلی ها میگن هر کسی فالوور فیک داشته باشه بسته میشه پیجش باید بگیم نه عزیزم به این راحتی ها هم نیست و شرایط خاصی داره.

مطالب مفید :
مخفی کردن پروفایل اینستاگرام

 استفاده از ربات ها

این که دیگه خوراک خودمه و سال هاست که باهاش درگیرم چون یکی از ربات های اینستاگرامی داخل ایران مدیریت کردم و میکنم.

من نمیگم ربات باعث دیسیبلی اکانت نمیشه، من میگم دلیل قطعی دیسیبلی نمیتونه باشه.

چون مثل مورد قبلی هزاران اکانت روزانه دارن با ربات ها کسب و کار هاشون در اینستاگرام مدیریت میکنند و حتی خیلی ها سال هاست که ربات روی اکانتشون فعاله.

بخصوص اینکه طراحان ربات ها از نظر فنی خیلی سطح بالاتری به نسبت کسانی دارند که برنامه های ساخت فالوور فیک میسازند و مرتبا الگوریتم های ربات هاشون به روز میکنند.

اما اتفاقی که میوفته اینه که عده ای در استفاده از ربات خیلی عجول هستن و مرتبا سرعت افزایش میدن یا همه قابلیت ها ربات در بدترین شکل ممکن فعال میکنند و فشار زیادی روی اکانتشون میارن، متاسفانه به بلاکی ها هم توجه نمیکنند.

هر بلاکی از طرف اینستاگرام یک هشدار هست به شما که آقا مراقب کاری که داری میکنی باش من حواسم بهت هست که داری چیکار میکنیا!!! اما متاسفانه بعد از رفع بلاکی این عزیزان بجای اینکه مدتی اصلا از ربات استفاده نکنند یا فشار به حداقل برسونن میان بدتر سرعت بالاتر میبرن برای جبران روزهایی که بلاک بودن! ای بابا دست رو این دل نزارید که خونه.

البته مسلم هست که کیفیت ربات هم خیلی مهمه اصولا در مورد رباتی که میخواید استفاده کنید تحقیق کنید و سراغ برندهایی که تازه شروع به کار کردن هم نرید.

نگذریم که اینستاربات بیش از ۳ سال هست که سابقه فعالیت داره و مرتب هم بروز میشه.

اگر نخوندید حتما یه سری به صفحه امکانات اینستاربات در لینک زیر بزنید:

موارد دیگر از علل دیسیبل شدن اینستاگرام که دست شماست

– ارسال محتوای تروریستی
– ارسال محتوای خشونت آمیز
– ارسال محتواهایی در توهین به مسائل مربوط به زنان
– خرید و فروش دارو های پزشکی
– ارسال محتوای نژاد پرستانه یا استفاده از نمادهای این حوزه
– سو استفاده از تصاویر و هویت دیگران

موارد دیگر از علل دیسیبل شدن اینستاگرام که دست شما نیست

– اختلالات اینستاگرام: اگر خاطرتون باشه تا حالا چندین بار دیسیبلی گسترده اینستاگرام داشته که علتش هم متفاوته.

مثلا میان بر اساس اطلاعات هوش مصنوعی یه سری اکانت میبندن اما متوجه میشن ۲۰ درصد از اکانت ها که تعدادشون چند صد هزار تا بوده اشتباهی بسته شدند که دراین مواقع بعد از چند روز با یک عذرخواهی برمیگردونن اکانت ها رو البته شاید اکانت هایی هم باقی بمونه که بر نگرده.

– اشتباه در فهم اینستاگرام!: این مورد به دفعات زیادی پیش اومده چه در حذف شدن پست ها و چه در بسته شدن اکانت ها.

مثلا یه پستی میزارید که هیچ ربطی به نقض قوانین اینستاگرام نداره اما اینستاگرام برداشت اشتباهی میکنه و به هیچ صراطی هم مستقیم نیست.

 

برخی از خدمات مدیر هاب:
مدیریت پست های اینستاگرام
مدیریت شبکه های اجتماعی