آیا اینستاگرام هم فیلتر می شود؟

آیا اینستاگرام هم فیلتر می شود؟

ایا این بستر بزرگ اینترنتی کسب و کار بسته خواهد شد؟

با مدیر هاب همراه باشید.

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام محمد مصدق در گفت‌وگو با خبرنگار در خصوص فعالیت برخی از افراد تحت عنوان سلبریتی در فضای مجازی و جمع آوری پول به بهانه کمک به افراد بی بضاعت که منجر به کلاهبرداری‌های متعددی شده است، اظهار کرد: دادستانی کل کشور به عنوان مدعی العموم به این موضوع ورود کرده است.فیلتر اینستاگرام

«اینستاگرام» فیلتر می‌شود

وی با بیان اینکه تعدادی از این افراد شناسایی شده ‌اند، گفت: در برخی استان‌ها پرونده‌هایی در حال رسیدگی است و دادستانی کل وظیفه خود می‌داند با کسانی که از احساسات پاک مردم سوء استفاده می‌کنند و اخیراً هم در تلویزیون یک موردی بوده است، برخورد کند.

معاون اول دادستان کل کشور تصریح کرد: در همین راستا فیلترینگ اینستاگرام در دستور کار قرار گرفته و آقای خرم آبادی در معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور به صورت جدی پیگیر این موضوع شده و باید ببینیم چه اتفاقی می افتد.

مصدق با بیان اینکه این گونه اقدامات باعث بی اعتمادی به نهادهای متولی امر کمک‌رسانی به مردم شده است، گفت: ما باید با عملکرد خودمان دست این افراد را قطع و اعتماد را به جامعه بازگردانیم.

اینستاگرام

به‌روزرسانی:

جاویدنیا، معاون دادستان کل کشور، در مصاحبه با برنامه‌ی تلویزیونی تهران ۲۰، اظهاراتش را اصلاح کرد و گفت حکم جدیدی برای فیلتر اینستاگرام صادر نشده است. وی گفت:

خبر منتشرشده به این معنا نیست که به‌تازگی دستوری صادر شده است.

این امر از گذشته اتفاق افتاده و دستور فیلترینگ اینستاگرام در مقطعی صادر شده بود.

دولت پیشنهادی مطرح کرده بود مبنی بر اینکه می‌توانیم با فیلترینگ هوشمند، مانع از محتوای مجرمانه و غیراخلاقی شویم؛ ولی به این دلیل که اینستاگرام ارتباطات خود را رمز کرد و مانع از این امر شد، تمام هزینه‌های خرج‌شده برای این منظور هدر رفت و محتوای غیراخلاقی و خلاف قانون هم در اینستاگرام همچنان ادامه پیدا کرد.

در شورای عالی فضای مجازی، این موضوع باردیگر مصوب شد که تلگرام و اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی خارجی باید مجوز بگیرند، به قوانین کشور ملتزم شوند، سرورهای خود را به داخل کشور منتقل کنند، از وزارت ارتباطات مجوز بگیرند و درصورت انجام‌نشدن این امر، طبق همان مصوبه باید فیلترینگ انجام شود.

این امر متأسفانه محقق نشده و منتظریم تصمیم جمعی گرفته شود و اینستاگرام که محتوای خلاف قانون و خلاف اخلاق کشور ما را دارد، سریع‌تر تعیین و تکلیف شود.