ورود ۷ روز استفاده رایگان

با بازاریابی اینستاگرام آشنا شوید!

بازاریابی اینستاگرام یکی از بهترین روش های بازاریابی در ایران محسوب می شود چرا که این شبکه اجتماعی در ایران طرفداران زیادی دارد! بدون شک همه صاحبان مشاغل برای افزایش فروش و کسب سود خود باید در چرخه بازاریابی قرار گیرند.

حال اگر فرصت بازاریابی با شبکه های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام را نادیده بگیرند، یک ابزار تبلیغاتی ارزان و بسیار تاثیر گذار و قدرتمند را کنار گذاشته اند. استقبال روزافزون مردم از اینستاگرام، بر کسی پوشیده نیست و پیش‌بینی می‌شود در ۲ تا ۳ سال آینده، نرخ مخاطبانی که از این نرم افزار استفاده می‌کنند به طرز چشمگیری افزایش یابد.

همین امر اینستاگرام را به ابزاری مناسب برای بازاریابی تبدیل کرده است. اینستاگرام یکی از اجزای مهم استراتژی شبکه های اجتماعی برای کسب و کار های کوچک است که روز به روز بر اهمیت آن افزوده می شود. جای هیچ شکی نیست که اینستاگرام توانسته رتبه اول را در  شبکه اجتماعی به خود اختصاص دهد. اگر بتوانیم از اینستاگرام درست استفاده کنیم و ترفند های آن را بدانیم به راحتی میتوانیم برندمان را معروف کنیم و محصولات خود را به فروش برسانیم. با مدیر هاب همراه باشید.

کسب درآمد از اینستاگرام: یک آرزو یا یک هدف در دسترس؟

برای کسب اعتبار از اینستاگرام مجبور به داشتن شرکتی معتبر و بزرگ نیستید. در واقع ، اپ های موبایل مانند اینستاگرام، رشد کردن و مشهور شدن با افراد بزرگ تر سلبریتی ها را به کسب و کار های کوچک تر می دهد.

اگر هنوز از اینستاگرام برای تجارت کوچکتان استفاده نکرده اید، فرصت های طلایی زیادی را از دست داده اید. از همین امروز شروع کنید و از این فرصت طلایی برای بازاریابی و رونق کسب و کار خود استفاده کنید. نگران نباشید،

همواره افراد زیادی وجود دارند که با معرفی کردن اینستاگرام به عنوان یک منبع پر از پول، این دنیا را آرمانی توصیف کرده و بیش تر به دنبال کسب درآمد خودشان از این حوزه هستند. اما باید گفت اگر شما اصولی عمل کنید و کمی حوصله به خرج بدهید کم کم جای خود را در این شبکه اجتماعی باز می کنید و خواهید دید که اینستاگرام چگونه می تواند به رشد و توسعه شما کمک کند.

فرمول کسب موفقیت در اینستاگرام

موفقیت بنگاه های کسب و کار در اینستاگرام، صرفاً به انتشار چند تصویر زیبا و خوش آب و رنگ وابسته نیست. شما باید به چند ابزار دیگر نیز دسترسی داشته باشید:

  • استراتژی و چشم انداز مشخص
  • نظم و ثبات برای انتشار مطالب
  • آشنایی با مخاطب
  • طراحی ثابت و یک دست
بازاریابی اینستاگرام

هدف کسب‌وکار شما از حضور در اینستاگرام و بازاریابی اینستاگرامی چیست؟

قبل از هرچیز بهتر است که هدف یا اهداف خود را از حضور در اینستاگرام بدانید. کسب‌وکارها از حضور در اینستاگرام اهداف مختلفی می‌توانند داشته باشند.

۱- برخی کسب‌وکارها با این هدف وارد اینستاگرام می‌شود تا فرهنگ کاری و پشت صحنه کسب‌وکار خود را به مشتریان نشان دهند و به نوعی ارتباط بهتری با مشتری برقرار کنند و تا حدی افزایش آگاهی از برند نیز داشته باشند.

۲- برخی اینستاگرام را فرصتی برای تثبیت جایگاه برند خود می‌بینند، مثلا شرکتی مثل سامسونگ برای افزایش فروش نیازی به اینستاگرام مارکتینگ ندارد، ولی مایل است که از طریق اینستاگرام افراد را از فعالیت‌های بشر دوستانه خود با خبر کند تا خود را در ذهن مردم به عنوان یک برند متعصب نسبت به انسان ها و کره زمین معرفی کند، در واقع از اینستاگرام برای تثبیت جایگاه برند خود استفاده می‌کند.

۳- برخی از کسب‌وکارها با هدف افزایش فروش از اینستاگرام استفاده می‌کنند و در واقع بازاریابی اینستاگرام را راهی برای افزایش فروش می‌دانند، مثلا یک فروشگاه اینترنتی با قرار دادن آخرین محصولات، محصولات تخفیف خورده و…. مشتریان را تشویق به خرید می‌کند.

همانطور که متوجه شدید، اهداف می‌توانند بسیار متنوع باشند، بهتر است اهداف اصلی و فرعی خود را از حضور در اینستاگرام و انجام اینستاگرام مارکتینگ تعریف کنید.

ضرورت استفاده از اینستاگرام در بازاریابی

امروزه اینستاگرام به یکی از پلتفرم‌های اصلی مورد استفاده در کمپین‌های بازاریابی تبدیل شده است که البته بی دلیل نیست: این شبکه اجتماعی، طیف وسیعی از مخاطبان گوناگون دارد که از تعامل با برندهای مورد علاقه خود لذت می‌برند و این به نوبه خود باعث افزایش اثربخشی اقدامات بازاریابی می‌شود.
مزایای بازاریابی در اینستاگرام با استفاده از تحقیقات و مطالعات موردی فراوانی تأیید شده و تأثیر مستقیم آن بر جذب مشتریان راغب (lead) اثبات گردیده است.

برای نمونه به آمار زیر توجه کنید:

• بیش از ۲۵ میلیون کسب‌وکار مختلف در سراسر جهان از اینستاگرام استفاده می‌کنند و بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر اینستاگرام دست کم در هر روز از یک پروفایل تجاری (بیزینس پروفایل) بازدید می‌کنند؛
• ۸۰ درصد کاربران اینستاگرام دست کم یک برند را در این شبکه اجتماعی دنبال می‌کنند و ۶۰ درصد آن‌ها محصولات یا خدمات جدیدی را از این طریق پیدا و خریداری کرده‌اند؛
• دست کم ۳۰ درصد کاربران اینستاگرام، یکی از محصولاتی که در این شبکه اجتماعی پیدا کرده‌اند را خریده‌اند؛
• ۶۵ درصد از پرمخاطب‌ترین پست‌های اینستاگرام به وضوح حاوی تبلیغات محصولات مختلف هستند.

پلتفرم تبلیغاتی اینستاگرام (Instagram ads) نتایج بسیار خوب و میزان تعامل قابل توجهی را عاید کسب‌وکار کرده و قابلیت خرید از طریق اینستاگرام نیز فرآیند فروش را با این شبکه اجتماعی تلفیق می‌نماید (در ادامه به شرح هر دو خواهیم پرداخت). مجموعه امکانات و قابلیت‌های مختلف و متنوع اینستاگرام برای فروش اینترنتی -به خصوص برای محصولاتی که جذابیت بصری دارند- ترکیب بی نظیری را فراهم می‌آورد که پتانسیل بالایی برای افزایش تعامل و فروش خواهد داشت.

مدیر هاب

راستی شما برای بازاریابی بهتر در اینستاگرام، می توانید در مدیر هاب ثبت نام کنید و هفت روز استفاده رایگان از ابزارهای مدیریتی شبکه های اجتماعی هدیه بگیرید.

ترفندهایی برای حرفه ای تر کردن بازاریابی اینستاگرام

بازاریابی اینستاگرام

۱. استفاده بهتر از آدرس سایت در پروفایل

در اینستاگرام شما می‌توانید آدرس وب‌سایت را در پروفایلتان وارد کنید. اگر وب‌سایت ندارید بهتر است آن قسمت را خالی نگذارید؛ مثلا می‌توانید آدرس پروفایل لینکدین خود را وارد کنید. اگر سایت دارید بهترین حالت آن است که به جای وارد کردن آدرس صفحه اصلی سایت، افراد را به صفحه فرود خود هدایت کنید.

صفحه فرود صفحه‌ای است که در آن ایمیل مخاطب را دریافت می‌کنید و به ازای آن یک هدیه به او می‌دهید. هدیه می‌تواند یک کتاب الکترونیکی رایگان، آموزش صوتی، فیلم یا هر اطلاعات جذاب دیگر باشد.

۲٫ ایجاد توقف بر عکس‌ها

از عکس‌هایی استفاده کنید که باعث کنجکاوی شود. اگر عکس‌هایی بسیار معمولی و حتی با کیفیت عالی منتشر کنید هیچ انگیزه‌ای برای توقف بر عکستان ایجاد نمی‌کنید.

افراد اغلب با عکس‌های زیادی مواجه هستند و تنها چیزی که باعث توقف بر یک عکس خاص می‌شود حس کنجکاوی است. برای ایجاد کنجکاوی روش‌های زیادی وجود دارد؛ مثلا می‌توانید از یک محصول از فاصله‌ای بسیار نزدیک عکس بگیرید که به راحتی قابل حدس زدن نیست.

۳٫ نوشتن توضیحات پروفایل برای فالو شدن

در بخش توضیحات پروفایلتان که Bio نامیده می‌شود بدیهیات و موارد کلیشه‌ای ننویسید. همچنین از خودتان و کسب‌و‌کارتان تعریف نکنید، بلکه فقط بر پاسخ یک سوال متمرکز شوید.

چرا دیگران باید شما را فالو کنند؟ مهم‌ترین مطلبی که باعث فالو شدن شما می‌شود ارائه دلیلی قانع‌کننده برای این کار است. در واقع خیلی واضح بگویید که با فالو کردن شما چه مزیتی به دست می‌آورند.

۴٫ ارائه کوپن تخفیف فقط در اینستاگرام

در صفحه اینستاگرام مدیرسبز چند تست انجام دادیم تا ببینیم بهترین راهکار برای هدایت افراد از اینستاگرام به سایت و ایجاد فروش چیست. فرض کنیم می‌خواهید برای اعضای اینستاگرام خود یک فروش ویژه بگذارید و ۲۰ درصد تخفیف بدهید.

اعلام این موضوع که محصولات ۲۰ درصد تخفیف دارند جذابیت چندانی ایجاد نمی‌کند. بهترین کار آن است که یک کوپن تخفیف ۲۰ درصدی به صورت کاملا انحصاری در اختیار دنبال‌کنندگان شما در اینستاگرام قرار دهید. در سایت و جاهای دیگر هیچ صحبتی از این تخفیف نکنید.

۵٫ ارائه مطالب انحصاری

فرض کنید شما یک فروش ویژه دارید و این مطلب را در فیس‌بوک، اینستاگرام، لینکدین و … اعلام می‌کنید. پس از مدتی کاربران می‌بینند که رسانه‌های اجتماعی شما کپی همدیگر هستند؛ بنابراین به این نتیجه می‌رسند که لزومی ندارد تمام آن‌ها را دنبال کنند.

کافی است گاهی به یکی از آن‌ها نگاهی بیندازند. البته گاهی لازم است مطلبی را در تمام رسانه‌ها منشتر کنید، ولی در هر رسانه مطالب اختصاصی هم داشته باشید.

۶٫ اول آموزش، سپس فروش

در اینستاگرام به آموزش بپردازید، شاید بلافاصله بگویید کار من آموزش نیست؛ مثلا فروشگاه لوازم اتومبیل دارم حتی اگر لوازم اتومبیل می‌فروشید کار اصلی شما آموزش است. البته منظور از آموزش ارائه نکات و ترفندهایی درباره لوازم اتومبیل است.

همچنین می‌توانید نکاتی را بگویید تا مخاطب با خواندن آن بتواند خرید بهتری انجام دهد. درواقع اغلب خریداران به کمک و آموزش نیاز دارند و ترجیح می‌دهند محصول را از کسی بخرند که آموزش بهتری می‌دهد.

اغلب افراد برای کسب اطلاعات درباره محصول و مقایسه محصولات به سایت مراجعه می‌کنند، سپس به خریدار تبدیل می‌شوند.

سایت در حال به روز رسانی می باشد و ممکن است برخی از بخش های سایت موقتا کار نکند.

+