برای شناخت انواع بسترهای محتوا در اینستاگرام با مدیر هاب همراه باشید!

انواع بسترهای محتوا در اینستاگرام

پست (Post)

محتواهای ویدئویی و عکسی را که در قالب مطلب ارسال می‌شوند، پست می‌گویند که معمولاً با کپشن همراه است. محتواها در صفحۀ اصلی اینستاگرام در دسترس هستند.

هر عکس یا ویدیوی که شما به اینستاگرام آپلود میکنید، یک پست محسوب می‌شود. تمام پست‌های شما در صفحۀ پروفایلتان نمایش داده می‌شود و پست افرادی که شما آنها را فالو کرده اید در فید شما قابل مشاهده است. تعداد پست هایی که شما منتشر کرده اید در صفحه پروفایل شما قابل مشاهده است.

استوری (Story)

نوعی محتوا در اینستاگرام است که تنها ۲۴ ساعت در صفحۀ افراد نمایش داده می‌شود و پس از گذشت ۲۴ ساعت از صفحه حذف می‌شود.

همانطور که از اسم آن مشخص است، استوری اینستاگرام در واقع یک داستان کوتاه است. یک داستان که به کمک مجموعه‌ای از تصاویر و فیلم‌ها روایت می‌شود و می‌تواند تمام اتفاقاتی که نهایتاً در طول ۲۴ ساعت برای یک فرد میافتد را به تصویر بکشد. در طول این ۲۴ ساعت، هر کسی که شروع به تماشای استوری شما بکند، به ترتیب زمان و از ابتدا تا انتها، این تصاویر و ویدئوها را خواهد دید و در واقع، تمام وقایع ثبت شده توسط شما را مرور می‌کند.

البته، همه‌چیز به همین ختم نمی‌شود. در استوری می‌توان تصاویر و ویدئوها را با افکت‌های مختلف جذاب کنید، شکلک‌های مختلف روی آنها بیندازید، رنگ‌آمیزی‌شان کنید و … در واقع آنقدر امکانات زیادی در اینستاگرام استوریز در اختیار شما خواهد بود که شاید احساس کنید یک کانال تلویزیونی دارید و می‌توانید هر آنچه بخواهید را به مخاطبان خود بگویید. دیگر فقط خلاقیت شماست که اهمیت دارد.

برای زمانبندی استوری اینستاگرام در مدیر هاب ثبت نام کنید.

ویژگی داستان‌های اینستاگرمی

حالا می‌رسیم به مهمترین ویژگی داستان‌های اینستاگرمی: هر استوری اینستاگرام فقط ۲۴ ساعت طول عمر دارد. این یعنی آنکه بعد از یک روز، استوری شما به طور کامل از صفحه اینستاگرامتان پاک خواهد شد و دیگر هیچ‌کس به آن دسترسی نخواهد داشت. با اینحال، همانطور که احتمالاً فهمیده باشید، در طول ۲۴ ساعت یک استوری، شما می‌توانید به طور مداوم به عکس‌ها و ویدئوهای آن بیفزایید.

نگران شدید؟ پس بگذارید هر چه زودتر خیال شما را راحت کنم.  لزوماً قرار نیست تمام زحمات خود شما بعد از ۲۴ ساعت برود. چرا که شما امکان ذخیره و نگه داشتن این داستان‌ها را نیز دارید. به علاوه، باید به این نکته دقت داشته باشید که پاک شدن استوری های اینستاگرام در حقیقت یک ویژگی بسیار جالب و مفید است.

لایو (Live)

می‌توانید محتوای ویدئویی خود را به‌صورت پخش زنده منتشر کنید. به این صورت در بالای صفحه و در کنار استوری‌ها قرار می‌گیرد و فالوئرها می‌توانند به‌صورت پخش زنده آن را ببینند و در آن کامنت بگذارند یا سؤال مطرح کنند. لایوها را فقط می‌شود تا ۲۴ ساعت بعد آرشیو کرد و بعد از آن به‌صورت اتوماتیک حذف می‌شوند.

این ویژگی در میان کاربران و به‌خصوص سلبریتی‌های اینستاگرام پر‌طرفدار است. مثلاً بلاگرها معمولا تایمی مشخص می‌کنند و با طرفدارها به طور زنده صحبت کند. یا محتواهای آموزشی خودشان را در قالب لایو ارائه می‌دهند. در این آموزش قرار است تمام چیزی که در مورد لایو اینستاگرام (Instagram Live ) باید بدانید را برای شما آورده‌ایم.

انواع بسترهای محتوا در اینستاگرام – لایو اینستاگرام چه کاربردهایی دارد؟

اینکه چگونه از این قابلیت استفاده کنید، به نوع فعالیت شما در اینستاگرام بستگی دارد. مثلاٌ اگر صاحب کسب ‌و ‌کاری هستید، به هنگام معرفی محصول جدید می‌توانید ویدیو‌های زنده‌ای برای جذب مشتری با مخاطبان به اشتراک بگذارید. یا می‌توانید از پشت‌صحنه فعالیتی که انجام می‌دهید لایو بگیرید؛ مانند اینستاگرام پیج منوتو (Manoto) که پیش از شروع برنامه نیم ساعت از فعالیت‌های کارکنان شبکه لایو پخش می‌کند. همین باعث ایجاد یک ارتباط گرم و صمیمی با مخاطبان می‌شود.

چگونه در  اینستاگرام ویدئوی لایو استوری بگذاریم؟

آیکون را در بالا و سمت چپ صفحه اصلی اینستاگرام لمس کرده و یا صفحه را از راست به چپ بکشید تا بخش استوری‌های اینستاگرام (Instagram Stories) برای شما به نمایش در بیاید. راه دیگر برای دسترسی به این صفحه این است که علامت +  بر روی عکس پروفایلتان را لمس نمایید.

برای زمانبندی لایو اینستاگرام در مدیر هاب ثبت نام کنید.

آی‌جی‌تی‌وی (IGTV)

همان‌طور‌که گفته شد، ویدئو‌هایی که در پست و استوری قرار می‌گیرند حداکثر محدود به ۱‌دقیقه و ۱۵‌ثانیه هستند. به همین خاطر تلویزیون اینستاگرام آمده که ویدئوهای حداکثر یک‌ساعته را آپلود کنید و در معرض دید فالوئرها قرار دهید.

igtv مخفف چیست؟

سرویس آی جی تی وی اینستاگرام یک برنامه ویدیویی مستقل و مجزا برای گوشی های اندروید و IOS بشمار می رود. تاکنون تصور کرده اید که igtv مخفف چیست؟

IGTV اینستاگرام ترکیبی از دو واژه Instagram و TV می باشد. در واقع می توان گفت IGTV اینستاگرام یک پلتفرم ساده می باشد که اینستاگرام را تبدیل به یک تلویزیون برای تماشای ویدیوهای طولانی تر کرده است. این ابزار امکان آپلود و دانلود فیلم های بیش از یک دقیقه را برای کاربران خود فراهم می کند. IGTV در تاریخ ۲۰ ژوئن ۲۰۱۸ توسط مدیر عامل سابق اینستاگرام کوین سیستروم رونمایی شد.

با استفاده از آی جی تی وی اینستاگرام می توانید از این شبکه اجتماعی به صورت هدفمند در جهت توسعه کسب و کار خود استفاده کنید.

IGTV امکان آپلود ویدیوهای بالاتر از ۱۰ دقیقه را با حجم حدکثر ۶۵۰ مگابایت فراهم می کند. در آی جی تی وی قابلیت ضبط فیلم به صورت لایو و زنده وجود ندارد. باید ویدیو را از قبل ذخیره کرده باشید آنگاه در کانال IGTV اینستاگرام خود آپلود کنید. آی جی تی وی بلافاصله پس از راه اندازی به صورت خودکار شروع به پخش ویدیوها می کند. خبر خوب اینست که این سرویس در ایران به صورت رایگان در دسترس قرار گرفته است.

با کاربرد IGTV در اینستاگرام آشنا شوید

امکان آپلود ویدیوهای (۱۰ -۶۰ ) دقیقه ای
عمودی بودن ویدیوها
امکان مشاهده و دانلود ویدیوها
امکان کنترل ویدیوها (جلو بردن، توقف)
امکان لایک، کامنت، ارسال ویدیوها
نسبت تصویر در ویدیوهای IGTV برابر ۹:۱۶ است.
IGTV از ویدیوهای با رزولویشن ۴K پشتیبانی می کند.
قابلیت قرارگیری لینک در توضیحات ویدیوهای IGTV
حداکثر حجم ویدیوها برای بارگذاری در آی جی تی وی ۳.۶ گیگابایت است.

 

 

با مدیر هاب به  مدیریت یکجای همه شبکه های اجتماعی خود بپردازید و بهترین نتایج را از آن خود کنید!