شده شما هم از خود بپرسید که اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

از سال ۲۰۱۰ که اینستاگرام پا به عرصه حضور گذاشت انقلابی در شبکه های اجتماعی به وجود آمد.

جای تعجب ندارد که بسیاری از متخصصان بازاریابی رسانه ای در برندهای مطرح پوشاک  و شرکت های بزرگ آرایشی به سراغ فرصت های بازاریابی اینستاگرام آمده اند چرا که ۲۲ درصد نسل هزاره از این پلتفرم جدید استقبال کرده اند.

ا وجود این حقیقت که تجارتی که محصول و یا خدمات خود را با ارائه تصویر به مخاطبان خود معرفی کند از شانس بیشتری در رونق و سودآوری برخوردار است اما هنوز متخصصانی در زمینه فروش وجود دارند که به اهمیت شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام پی نبرده اند و تمرکز خود را با این پیش فرض که مخاطبان آنها در این شبکه ها حضور ندارند برای ارتقای کیفی تجارت خود روی فاکتور های دیگر متمرکز می کنند.

با مدیر هاب همراه باشید.

تعریف دیجیتال مارکتر ها از: اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

آمار و ارقامی که در بالا ذکر کردیم، بسیار جالب توجه و تکان دهنده هستند؛ اما نظر بازاریاب های دیجیتال یا دیجیتال مارکترها درباره ی اینستاگرام چیست؟ منظور از بازاریاب اینستاگرام، فردیست که از اینستاگرام در جهت دستیابی به مقاصد کسب و کارانه استفاده میکند.

در ادامه نظر بازاریاب های برندهایی مثل Birchbox و Ben & Jerry را درباره ی اینستاگرام میخوانید:

  • Mike Hayes، مدیر بازاریابی دیجیتال در شرکت بن اند جری: از زمانی که اینستاگرام شروع به کار کرد، به عنوان یک پلتفرم عالی و فوق العاده برای برقراری ارتباط میان برند و طرفداران و همچنین اشتراک داستان ها (استوری ها)ی تصویری با مخاطبان مورد استفاده بوده است.
  • Jessica Lauria، مدیر ارتباطات برند چوبانی[۵]: اینستاگرام یک پلتفرم عالی و کارآمد برای برند چوبانی بوده است.
  • Rachel Jo Silver، مدیر- استراتژی محتوا و بازاریابی اجتماعی در برند برچ باکس: اینستاگرام، یک پلتفرم عالی و کارآمد برای افزایش ارتباط و مشارکت مشتریان کنونی با برند ما بوده است.

 

به خاطر داشته باشید که شما در این تبلیغات ۳ ابزار در اختیار دارید:

اول تصویر خیره کننده

دوم، توضیح تصویر که در زیر عکس قرار می گیرد و باید جذاب باشد

و سومین مورد استفاده از هشتگ های مرتبط است.

 

بازاریابی اینستاگرام

 

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ – اهمیت هشتگ ها

۷- در به روز رسانی‎های خود از هشتگ‎ها استفاده کنید.

هشتگ‎ها بخشی مهمی از اینستاگرام به شمار می‎روند.

کاربران از طریق جستجوی آن هشتگ ها در موبایلشان در اینستاگرام شما را پیدا می کنند. برخلاف دیگر سایت‎ها (نظیر توییتر)، در رابطه با تعداد کاراکتر محدودیتی وجود ندارد.

در پست‎های خود تعداد اندکی تگ (ولی نه خیلی زیاد) برای برقراری ارتباط، لحاظ کنید. اینجا مثل توییتر نیست که کسی از اسپم هشتگ ها زیاد ناراحت بشود.

نام فعالیت تجاری خود را در بعضی از هشتگ‎های پست خود لحاظ کنید.

همچنین برای کمپین‎های خاص بازاریابی اینستاگرام  که راه اندازی می‎کنید از تگ‎‎های خاص استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر یک مسابقه‎ی عکس در اینستاگرام راه اندازی کرده‎اید، یک تگ خاص، فقط برای آن کمپین ایجاد کنید.

این تاکتیک هم مسابقه ی شما را تبلیغ می کند، و هم یک تگ مجزا در اختیار کاربران  شما قرار می‎دهد تا بتوانند با دیگر شرکت کنندگان در ارتباط باشند و بتوانند شاهد رقابت خود باشند.