شبکه‌های اجتماعی یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در سئوی سایت‌ها به حساب می‌آیند. لینکدین یکی از شبکه‌های اجتماعی مهم‌ و تأثیرگذار در بهبود وضعیت سئوی سایت است. ارتباط بین شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جست‌وجو کمی پیچیده است؛ اما درک و فهم آن ساده و بسیار ارزشمند است.

در سال ۲۰۱۰ گوگل اعلام کرده بود که شاخصه‌های رسانه‌های اجتماعی مانند تعداد دنبال‌کنندگان، لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و… ازجمله عوامل تأثیرگذار در رتبه‌بندی‌های آن‌هاست؛ اما در سال ۲۰۱۴ مت کاتز (Matt Cutts) ویدئویی را از گوگل وب‌مستر منتشر کرد که می‌گفت شاخصه‌های رسانه‌های اجتماعی بر رتبه‌بندی جست‌وجوگرها هیچ تأثیری نمی‌گذارد.

برای بازاریابی لینکدین به طور سودمند می توانید در مدیر هاب ثبت نام کنید!

موتور جست‌وجوی بینگ هم در سال ۲۰۱۰ اعلام کرد که در رتبه‌بندی‌ها به اعتبار اجتماعی (Social Authority) حساب‌های کاربری توجه می‌کند و با وزن‌دهی و اولویت‌بندی چند متغیر مختلف، فهرست جست‌وجو به‌روزرسانی‌ می‌شود.

با وجود همۀ این تناقضات در گزارش‌ها، یادتان نرود که چشم‌انداز موتورهای جست‌وجو همواره در حال تغییر و تکامل است و اینکه شاخصه‌های اجتماعی هم‌اکنون تأثیری در رتبه‌بندی موتورهای جست‌وجو نمی‌گذارند، به این معنا نیست که این اتفاق هیچ‌وقت رخ نخواهد داد؛ چراکه موتورهای جست‌وجو به‌طور مداوم در تلاش هستند تا تجربه‌های جست‌وجوی شخصی‌سازی‌شده‌تری را به جست‌وجوکنندگان نمایش دهند و احتمال دارد روزی شاخصه‌های شبکه‌های اجتماعی یکی از معیارهای مهم در رتبه‌بندی‌ها محسوب شوند. البته همین الان هم با جست‌وجو در موتورهای جست‌وجو می‌شود فهمید که موتورهای جست‌وجو به این موضوع اهمیت می‌دهند؛ زیرا خیلی از مطالبی که نمایش می‌دهند، مربوط به شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین، توییتر، اینستاگرام و… است. با مدیر هاب همراه باشید!

مقالات و تاثیر لینکدین در سئو سایت

اگر شما در سایت خود مقالات تخصصی قرار می‌دهید، یکی از بهترین کانال‌ها برای به‌اشتراک‌گذاری مطالبتان، لینکدین است؛ زیرا در این شبکه همه به دنبال مطالب تخصصی هستند و هر مطلبی که غیر از موضوع اصلی قرار داده شود، نه‌تنها باعث تخریب صفحۀ کاری شما می‌شود، بلکه احتمال دارد افراد آن مطلب را به لینکدین گزارش کنند.

طبق تجربۀ شخصی، من به این موضوع رسیدم که مقالات (Article) منتشرشده در لینکدین در موتورهای جست‌وجو به نمایش گذاشته می‌شوند و مطالب (Post) منتشرشده در لینکدین در موتورهای جست‌وجو به نمایش گذاشته نمی‌شوند.

 

برای مطالعه دیگر مقالات آموزش لینکدین و شبکه های اجتماعی دیگر به وبلاگ های وب سایت مراجعه کنید.