لینکدین یک شبکۀ اجتماعی حرفه‌ای است که به‌طور اختصاصی برای بهبود کسب‌و‌کارهای مختلف و آشنا‌کردن افراد حاضر در تخصص‌های متنوع با دیگر متخصص‌های آن حوزه کاربرد دارد. همچنین از این سیستم می‌توان برای ساخت رزومه، استخدام‌شدن و استخدام‌کردن استفاده کرد. درنتیجه، لینکدین پرطرف‌دارترین شبکۀ اجتماعی در حوزۀ کسب‌وکار در سراسر دنیاست.

جالب است بدانید که لینکدین تقریباً بیش از ۵۰هزار کاربر فعال در ایران دارد. با توجه به رونق‌گرفتن تبلیغات و اینفلوئنسرمارکتینگ در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغ در لینکدین فارسی، در این نوشته قرار است با توجه به تجربۀ خودمان از سال ۱۳۹۴ در این زمینه، دربارۀ انواع آن‌ها صحبت کنیم. با مدیر هاب همراه باشید!

انواع تبلیغات در لینکدین چیست؟

ما می‌توانیم با توجه به هدف از تبلیغات، با چند روش مختلف پیام خودمان را به مخاطب برسانیم. برای تبلیغات در لینکدین هم مانند تبلیغات در گوگل بهتر است برای هر هدف، کمپین جداگانه‌ای طراحی کرد. در‌صورتی‌که به صفحۀ تبلیغات لینکدین سر بزنیم، می‌بینیم که در لینکدین تبلیغات به‌طور‌کلی به چهار روش اصلی تقسیم شده است.

به خاطر محدودیت‌هایی مثل تحریم و پشتیبانی‌نکردن از کاربران ایرانی و…، نمی‌توان در ایران از این چهار روش استفاده‌ کرد. برای همین، ما یک روش تبلیغ به نام اینفلوئنسرمارکتینگ را به این چهار روش اضافه کردیم و در ادامه به توضیح هریک می‌پردازیم:

  1. Sponsored Content: به کمک این نوع تبلیغ ما می‌توانیم محتوای برند خودمان را تبلیغ کنیم و مخاطبان را به لندینگ پیج موردنظر خود هدایت کنیم. در این روش می‌توانیم مخاطبان خود را براساس داده‌های مشخصی که در اختیارمان قرار می‌گیرد هدف قرار دهیم و محتوای موردنظرمان را به سمع آن‌ها برسانیم.
  2. Sponsored InMail: در این روش می‌توانیم یک پیام تبلیغاتی شخصی‌سازی‌شده را از طریق بخش‌ پیام‌ها، برای مخاطب هدف خود (با اشاره به نام و نام خانوادگی مخاطب) ارسال کنیم.
  3. Text Ads: همان تبلیغ متنی کوتاه و ساده‌. این نوع تبلیغ همانند تبلیغاتی است که در صفحۀ اول گوگل می‌بینیم. این نوع تبلیغات می‌تواند در فوتر، سایدبار یا هدر سایت نمایش داده شود.
  4. Dynamic Ads: با استفاده از این نوع تبلیغ می‌توانیم تبلیغات خود را با ظاهری ساده و گرافیکی جذاب به مخاطبان هدف خود نشان دهیم. ویژگی جالب این نوع تبلیغ، ایجاد تبلیغ مخصوص به هر مخاطب هدف است.
  5. اینفلوئنسرمارکتینگ: یکی از روش‌های بسیار مرسوم تبلیغات که اسم آن را در اینستاگرام بیشتر شنیده‌ایم.

اینفلوئنسرمارکتینگ در لینکدین

با توجه به اینکه لینکدین محلی برای کسب‌و‌کارهاست، اینفلوئنسرهای ایرانی قابل توجهی نیز در آن فعالیت دارند. نکتۀ مثبت آن اینجاست که این اینفلوئنسرها، در جایگاه‌های شغلی قابل توجهی هستند و می‌توانند روی سایر افراد تأثیر بسزایی بگذارند. اینفلوئنسرمارکتینگ در لینکدین، شباهت چندانی به تبلیغ در اینستاگرام ندارد و مستقیماً برای فروش استفاده نمی‌شود. از این روش بیشتر برای اطلاع‌رسانی، پروموت‌کردن یک محتوا و… می‌شود استفاده کرد.

برای بازاریابی لینکدین به طور سودمند می توانید در مدیر هاب ثبت نام کنید!

مزیت‌های رقابتی

جدا از تجربۀ چندسالۀ ما درزمینۀ اینفلوئنسرمارکتینگ و تبلیغات در لینکدین، و اجرای بیش از پنجاه کمپین کوچک و بزرگ برای کسب‌و‌کارها، در این چند سال توانستیم مزیت‌هایی رقابتی برای ارائه به کسب‌و‌کارها ایجاد کنیم که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • تیم تحریریه: تیمی متشکل از نویسنده‌ها که شناخت خوبی از فضای لینکدین دارند جمع کردیم تا محتوایی را که قرار است در کمپین‌های تبلیغاتی منتشر شود، قبل از انتشار بازنگری کنند و در صورت لزوم، آن بهبود ببخشند. حالا شاید نشود به آن گفت تیم تحریریه، ولی تیمی است که تک‌تک محتواها را قبل از انتشار بازنگری می‌کند.
  • شناخت مخاطب: با توجه به شناختی که از جامعۀ فالوئر اینفلوئنسرهای لینکدین به دست آوردیم، دیگر می‌دانیم چه تبلیغی و چه محتوایی به درد کدام دسته از اینفلوئنسرها می‌خورد تا تبلیغ کنند و بیشترین بازدهی را برای کمپین داشته باشند.
  • اجاره‌کردن رسانه: با توجه به شناختی که از جامعۀ مخاطبان و خود اینفلوئنسرها پیدا کردیم، می‌دانیم که چه تبلیغی را چه کسی منتشر کند تا به دهان آن اینفلوئنسر بیاید و خیلی شبیه اجاره‌کردن رسانه یا بلندگو در دهان آن اینفلوئنسر نباشد.
  • مقرون‌به‌صرفه‌بودن: از آنجاکه در این شش سال بیش از ده‌ها میلیون تومن برای اینفلوئنسرها پول خلق کردیم، قیمتی که ما می‌توانیم با آن‌ها سر کمپین‌های مختلف همکاری کنیم خیلی مقرون‌به‌صرفه‌تر از هزینه‌ای است که خود کسب‌و‌کارها در کار مستقیم با آن‌ها باید هزینه کنند.

 

برای مطالعه دیگر مقالات آموزش لینکدین و شبکه های اجتماعی دیگر به وبلاگ های وب سایت مراجعه کنید.