پس از انتشار، کمی با تأخیر وارد ایران شد. شاید مهم‌ترین دلیل آن را بتوان کم‌بودن دستگاه‌های آیفون در ایران دانست؛ چون نسخه‌های اولیۀ اینستاگرام فقط برای کاربران آیفونی در دسترس بود. اما رفته‌رفته با زیاد‌شدن دستگاه‌های آیفون در ایران و انتشار اینستاگرام برای سیستم‌عامل اندروید و تعداد زیاد دستگاه‌های اندرویدی در ایران، این برنامه در ایران هم طرف‌دارهای بسیاری پیدا کرد.

بعد از فیلترشدن فیس‌بوک در سال ۱۳۸۸ کاربران ایرانی داخل فیس‌بوک به‌سمت این شبکۀ اجتماعی سرازیر شدند و روز‌به‌روز بر تعداد کاربران ایرانی اینستاگرام افزوده شد. بدون شک یکی دیگر از عوامل مهم استقبال ایرانی‌ها از اینستاگرام، فیلتر‌نبودن این شبکۀ اجتماعی و دسترسی آسان و بی‌دردسر به آن در ایران است. با مدیر هاب همراه باشید!

تعداد کاربران ایرانی اینستاگرام

بخاطر تحریم‌ها و… در حال حاضر هیچ آمار دقیقی دربارۀ تعداد کاربران ایرانی اینستاگرام وجود ندارد؛ اما اگر تعداد دانلودهای اینستاگرام در کافه بازار را که محبوب‌ترین فروشگاه نرم‌افزاری اندروید در ایران است مشاهده کنیم، متوجه می‌شویم که اینستاگرام تا امروز در ایران بیش از ۲۶میلیون نصب داشته است. تعداد زیادی از دانلودها نیز از گوگل‌پلی انجام می‌شود؛ اما آمار دقیقی از تعداد نصب‌های این اپلیکیشن در ایران وجود ندارد.

اگر تعداد دانلودهای اینستاگرام در سیب‌اَپ را که بر اساس تعداد نصب‌هایش محبوب‌ترین فروشگاه نرم‌افزاری آی.او.اس در ایران است مشاهده کنیم، متوجه می‌شویم که اینستاگرام تا امروز در ایران بیش از ۵۰هزار نصب داشته است. تعداد دیگری از نصب‌ها نیز از طریق اپ استور انجام می‌شود که اطلاعات این مورد هم مانند گوگل‌پلی در دسترسمان نیست. پیش‌بینی می‌کنم تعداد کاربران ایرانی اینستاگرام بیش از ۲۰میلیون نفر باشد.

همین کافی است شما را ترغیب به بازاریابی اینستاگرام برای کسب و کارهای خود کرده و شما را به مخاطبین واقعی نشان دهد.

پرفالوئرترین صفحات ایرانی اینستاگرام متعلق به حسن ریوندی، مهناز افشار و رامبد جوان به ترتیب با ۱۳،۱۱ و ۱۰ میلیون فالوئر است.

باید به این نکته توجه کنید که محتواهای ویدئویی که در اینستاگرام منتشر می‌شوند، ابتدا براساس تعداد بازدیدها (Views) سنجیده می‌شوند و بعد براساس تعداد افرادی که آن ویدئو را لایک کرده‌اند. اما محتواهای عکسی که در اینستاگرام منتشر می‌شوند، شاخصۀ تعداد بازدید را ندارند و فقط براساس تعداد لایک سنجیده می‌شوند.

پراکندگی ایرانی‌های اینستاگرام

دربارۀ پراکندگی جمعیت ایرانی‌های داخل اینستاگرام اطلاعات دقیقی در دسترس نیست. اما با‌توجه‌به تعداد پست‌های منتشرشده در لوکیشن‌های مختلف ایران و میزان هشتگ‌های استفاده‌شده از شهرهای مختلف ایران توسط بعضی کاربران، پیش‌بینی می‌کنم که کاربران ایرانی اینستاگرام، به‌ترتیب در استان‌های زیر بیشترین پراکندگی را داشته باشند:

  • تهران؛
  • کرج؛
  • مازندران؛
  • اصفهان؛
  • و… .

بر همین اساس، پراکندگی جمعیت ایرانی‌های خارج از ایران، به‌ترتیب در کشورهای آمریکا، ترکیه، کانادا و… در مقایسه با سایر کشورها بیشتر است.

 

 

می خواهید از اینستاگرام خود و بازاریابی در آن بهترین نتیجه را بگیرید؟ همین حالا در مدیر هاب ثبت نام کنید و ۷ روز رایگان از امکاناتی مثل زمانبندی استوری اینستاگرام یا پست و لایو استفاده کنید.