اگر به دنبال راهی برای درخشیدن در پینترست هستید، این مقاله برای شما نوشته شده است. در این مطلب هر اطلاعاتی که برای بازاریابی پینترست به آن نیاز دارید را بررسی خواهیم کرد. با مدیر هاب همراه باشید!

پینترست یک موتور جست و جوی بصری است که بیشتر از ۳۰۰ میلیون کاربر در حال حاضر از آن برای سرچ و الهام گرفتن، استفاده می کنند. از آن جایی که قدرت و محبوبیت این پلتفرم در حال حاضر رو به افزایش است، بازاریابی پینترست می ‌تواند گزینه مناسبی برای بازاریابی کسب و کار شما باشد. پس اگر صاحب یک کسب و کار آنلاین یا غیر آنلاین بزرگ یا کوچک هستید باید فعالیت در این پلتفرم را شروع کنید و از آن به عنوان یک ابزار بازاریابی آنلاین استفاده کنید.

 

قدرت بازاریابی پینترست

با داشتن یک استراتژی مناسب، پینترست می ‌تواند ابزاری فوق العاده قدرتمند برای کسب و کار شما باشد. به کمک این پلتفرم می ‌توانید یک جامعه قوی ایجاد کنید تا درگیر محتوای شما شوند و آگاهی از برند پیدا کنند. در نتیجه به یک کلیک می ‌توانید آن ها را به وب سایت هدایت کنید و محصولات یا خدمات‌تان را به فروش برسانید.

اما چه چیزی پینترست را از دیگر شبکه‌ های اجتماعی جدا می ‌کند و چرا باید بر روی بازاریابی پینترست سرمایه گذاری کرد؟

پینترست یک موتور جستجوی ویژوال (بصری) است و فقط یک شبکه اجتماعی نیست. این بدین معنی است که کاربران با جستجو در پینترست می توانند محتواهای شما را کشف کنند.

محتواهایی که در پینترست تولید می ‌شوند ماندگاری طولانی ‌تری نسبت به محتواهای فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی دیگر دارد. پس با بهینه سازی استراتژی بازاریابی پینترست می‌ توانید به جای لایک و کامنت، برندتان را به افراد بیشتری معرفی کنید.

بازاریابی در این پلتفرم به همراه بازاریابی در اینستاگرام به شما کمک می کند تا برند خودتان را به افراد بیشتری برسانید.

دموگرافیک پینترست

دموگرافیک یا جمعیت شناسی پینترست با سایر شبکه های اجتماعی دیگر تا حدودی متفاوت است. طبق گفته پینترست، این پلتفرم توسط  ۷۷ درصد از زنان ۲۵ تا ۵۴ سال آمریکایی استفاده می شود. در نتیجه می توان گفت که زنان جزو طرفداران اصلی این پلتفرم هستند. به همین دلیل بیشتر افراد امروزه از پینترست به عنوان یک بستر برای آگاهی قبل از تصمیم گیری برای خرید استفاده می کنند.

پس با شروع بازاریابی و آموزش پینترست و داشتن یک استراتژی مناسب می توانید به جامعه هدفی دست یابید که قصد خرید و قدرت خرج کردن دارند.

ماندگاری بیشتر محتوا برای درخشیدن در پینترست

در مقایسه با سایر شبکه های اجتماعی، محتواهای به اشتراک گذاشته شده در پینترست ماندگاری بسیار طولانی تری دارند. زمانی که شما برای اولین بار یک پین ایجاد می کنید، ممکن است در ابتدا لایک یا کامنت زیادی دریافت نکنید. در عوض، با گذشت زمان می بینید که پین های شما از طریق جست و جو برای کاربران بیشتری نمایش داده می شود.

یکی از بهترین راهکارهای بهبود آگاهی از برند برای طولانی مدت، ایجاد و ذخیره مدوام محتوا در پینترست است. پس اگر محتوای اصلی کسب و کار شما محتوا بصری است، پیشنهاد می کنیم این فرصت را اصلاً از دست ندهید.

امروزه برندهای معتبر در پینترست می توانند مانند اینستاگرام تیک آبی بگیرند تا در کنار نام حساب کاربریشان نمایش داده شود. این تیک آبی تأثیر زیادی در فروش و کشف پین های هر حساب کاربری دارد. پس با دریافت تیک آبی می توانید فروش بیشتری را در این پلتفرم تجربه کنید.

پین هایی متمایز خلق کنید!!

همان طور که در ابتدای مطلب نیز به آن اشاره کردیم، پینترست یک موتور جستجوی بصری است. پس برای موفقیت بازاریابی پینترست شما می توانید پین هایی متمایز خلق کنید!!

نکات تولید محتوا در پینترست:

  • محتوای مناسب با مخاطب خودتان ایجاد کنید:

هر چه محتوای شما سرگرم کننده تر و ارزشمند تر باشد، مخاطب بیشتری را به خود جلب می کنید. در نتیجه با تولید چنین محتواهایی می توانید محتواهای خودتان را با کاربران بیشتری به اشتراک بگذارید.

برای خلق محتوای بصری در این پلتفرم از لوگو، رنگ و طرح خاص برندتان استفاده کنیدو تا پین های شما در هر جایی که ذخیره شده باشند، قابل تشخیص باشد و کاربر با دیدن آن ها تصویر برند شما را به خاطر آورد.

  • زیبایی محتوا را حفظ کنید!

هر چه محتوای شما در پینترست از نظر زیبایی شناسی بهتر باشد، تأثیر مثبتی بر روی کسب و کار شما خواهد داشت. پس سعی کنید برای ایجاد محتوای بصری در این پلتفرم حتما از یک پالت رنگی جذاب با فونت های زیبا استفاده کنید.

به کمک خلق این گونه محتواها بهتر می توانید با مخاطب ارتباط برقرار کنید و با آن ها تعامل داشته باشید.

  • جزئیات بیشتری را به پین‌های Rich اضافه کنید

یکی دیگر از راهکارهایی که منجر به موفقیت بازاریابی پینترست می شود، اضافه کردن جزئیات بیشتر به پین های Rich است که تعداد بازدید وب سایت شما را نیز بیشتر خواهد کرد.

در حال حاضر چهار نوع پین Rich در پینترست وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید:

  • پادکست
  • مقاله
  • برنامه
  • رسپی

در نتیجه همان طور که برای فروش محصول و تبلیغات در اینستاگرام به محتواهای کامل و درستی نیاز دارید، در این پلتفرم نیز باید این نکات را رعایت کنید.

برای مثال برند ایکیا، کاتالوگ های ۲۰۰ صفحه ای خود را در پینترست قرار داده است. پس حتی وبلاگ نویسان و سرآشپزها نیز با تولید محتواهای متنی می توانند از طریق این پلتفرم بازاریابی کنند.

نحوه بهینه سازی پین ها برای درخشیدن در پینترست

بهینه سازی پین ها یکی از راه هایی است که منجر به بیشتر دیده شدن پین های شما و در نهایت موفقیت بازاریابی و آموزش پینترست شما خواهد شد. پس همان طور که برای وب سایت هایت به سئو و برای اینستاگرام به نرخ تعامل نیاز دارید، برای افزایش بازدید در این پلتفرم نیز باید اقداماتی را انجام دهید. این اقدامات عبارتند از:

  • کلمه کلیدی را به عنوان پین اضافه کنید.
  • کلمه کلیدی و هشتگ ها را به توضیحات پین اضافه کنید.
  • از ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی برای پینترست استفاده کنید.
  • به ویدیوهای پینترست تگ اضافه کنید.
  • با اینفلوئنسرها همکاری کنید.
  • تولید محتوای مداوم داشته باشید.
  • پین های مرتبط و کاربردی به اشتراک بگذارید.

اما چطور می ‌توان پین‌ های موفقی ایجاد کرد؟

پس از ساختن اکانت کاری و تایید سایت خود می ‌توانید از ابزارهای متنوع پینترست، برای بازاریابی استفاده کنید. بعضی از نکات و ابزارهای تاثیر گذار را در ادامه شرح می ‌دهیم:

پین کردن منظم و مستمر

مثل همه شبکه ‌های اجتماعی دیگر، فعالیت مستمر و حساب شده و نظم در آن ها برای بازاریابی بسیار ضروری است.

ابزار بسیاری برای رعایت کردن این دو مورد وجود دارد مثلا با استفاده از بورد (آلبوم‌ هایی که با موضوعیت و نام مشخص)، پین‌ های مرتبط در آن جمع‌آوری می ‌شوند.

با کمک بورد مخاطب می ‌تواند به راحتی ایده و محصول مورد نیاز خود را پیدا کند. پس ضروری است که توضیحات مورد نیاز را برای بورد خود بنویسید.

مدیر هاب برای سهولت پست کردن شما؛ قابلیت مدیریت و زمانبندی ارسال پست را برای پینترست نیز قرار داده است.

هر تصویری که برای شبکه ‌های دیگر خود آماده کردید را می ‌توانید هم زمان برای پینترست نیز زمان ‌بندی کنید تا در زمان مشخص بصورت هم زمان پست و پین شود.

جذابیت بصری و خلاقانه

طبیعتا محتوای تصویری جذاب و واضح در پینترست حرف اول را می ‌زند.

لازم است تصویر شما به قدری جذاب باشد که توجه مخاطب را بین سیلی از تصاویر جذب کند.

راه‌ های خلاقانه بسیاری برای اینکار وجود دارد. مثلا:

برای استفاده از کلمات توجه داشته باشید که تایپ آن ها واضح و قابل خوانش باشند، می ‌توانید از رنگ ‌های مکمل برای جلب توجه استفاده کنید. البته در استفاده از کلمات زیاده روی نکنید و حرف خود را با تصویر بزنید.

تجربه نشان داده است که تصاویر ساده از محصولات در مقابل تصاویری که محصولات را در حال استفاده نشان داده جذابیت خود را از دست می ‌دهند.

پس مثلا اگر کفش می ‌فروشید کفش را در پای مدل نشان دهید.

کلمات مناسب

کلمات در زیر تصاویر برای دیده شدن پین شما و درخشیدن در پینترست ضروری است.

سعی کنید از کلمات کلیدی مربوط به تصویر استفاده کنید. البته کلمات کلیدی را طوری استفاده کنید که برای خواننده نیز جالب باشد.

حتما چه در متن چه در تصویر و ویدیو نام یا آرم برند خود را به کار ببرید.

اگر از کار کردن با شبکه های اجتماعی اطلاعات چندانی ندارید، ما مقالات زیادی در زمینه آموزش ردیت، لینکدین و … داریم که به شما راه را نشان خواهند داد.

مذیریت و زمانبندی ارسال پست

قابلیت فروش

با کمک این قابلیت خریدار می ‌تواند مستقیما از طریق پینترست، در گوشی خود محصولات شما را بخرد.

ریچ پین (Rich Pin)

نوع پیشرفته پین، ریچ پین است. با استفاده از این پین ‌ها که از ابرداده‌ های سایت شما گرفته شده خواننده اطلاعات دقیق ‌تری را از پین دریافت می ‌کند.

این پین چهار نوع دارد از جمله :

محصولات: با درج قیمت روز محصول و سهولت در خرید

دستور پخت: لیست مواد لازم و دکمه Make It که مخاطب را برای خواندن طرز پخت به سایت منتقل می ‌کند.

مقالات: اطلاعاتی مثل عنوان، نویسنده و تاریخ نشر و دکمه Read It که مخاطب را برای خواندن متن کامل به سایت منتقل می ‌کند.

اپلیکیشن: دانلود مستقیم اپلیکیشن با کمک دکمه install (تنها برای IOS) و بدون خروج از پینترست.

همکاری با کاربران دیگر

با وجود آنکه پینترست میزان فعالیت اجتماعی خود را به نسبت اینستاگرام کم کردهT اما به آن نیاز دارید.

با دنبال کردن برند‌هایی که با شما مرتبط هستند و با پین کردن پین آن ها یا ساخت بورد مشترک به پیشرفت هم کمک کنید.

آنالیز

اگر به دنبال پیشرفتی حقیقی و درخشیدن در پینترست یا هر شبکه اجتماعی دیگر هستید؛ پس آنالیز عملکرد در هر شبکه اجتماعی برای شما ضروریست.

برای اینکار پینترست اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار ‌می ‌دهد. برای مثال نشان می‌ دهد که پین‌ های شما در چه بورد‌هایی ذخیره می ‌شود، که این به شناخت مخاطب و در نتیجه پیشرفت شما کمک می ‌کند.

اگر برایتان سخت است تا هر ماه یا هر هفته تک‌ تک آنالیز های مربوط به تک‌تک شبکه‌ های اجتماعی خود را چک کنید؛ پس می‌ توانید از بخش آنالیز شبکه‌ های اجتماعی مدیر هاب استفاده کنید، تا در یک صفحه به بررسی کلی بپردازید.

دکمه ذخیره در وب سایت

بر روی عکس ‌های سایت خود دکمه پین و ذخیره‌ی پینترست را قرار دهید، تا مخاطبان به راحتی عکس و مقالات شما را پین کنند.

پین تبلیغاتی

اگر شرایط پرداخت به پینترست را دارید پس استفاده از این پین ‌ها، کمک بزرگی به دیده شدن شما می ‌کند.

در واقع تا ۲۰ درصد میزان کلیک بر پین شما را افزایش می ‌دهد.

این گونه پین ‌ها در زیر خود واژه Promoted را به همراه دارد که با پین شدن دوباره آن از بین می ‌رود.

تحلیل و آنالیز شبکه های اجماعی خود را به مدیرهاب بسپارید!

به نظر می ‌رسد که فعالیت در پینترست که روز بر روز بر کاربران آن اضافه می شود، منطقی بنظر می ‌آید.

از طرفی اگر تاکنون محتوای تصویری خلق کردید پس بدون زحمت اضافی و با کمک مدیر هاب می ‌توانید همان محتوا را در پینترست نیز منتشر کنید و نه تنها متضرر نشوید بلکه با کمک از این نکات مخاطبان وسیع ‌تری را جذب برند خود کنید.

جمع بندی مقاله درخشیدن در پینترست

در نهایت به کمک این نکات و ایجاد یک استراتژی بازاریابی مناسب می توانید مخاطبین زیادی را جذب کنید تا درگیر برند شما شوند و محصولات یا خدمات شما را بخرند.

پس همین الان تولید محتوا برای این پلتفرم را در کنار سایر شبکه های اجتماعی شروع کنید و فرصت را از دست ندهید.