دیجیتال مارکتینگ چیست؟ دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال یکی از شیرین ترین و جذاب ترین مباحث در کسب و کارهای اینترنتی است. اگر از افراد دور و برتان بپرسید که دیجیتال مارکتینگ چیست بیشتر آنها جواب های من‌درآوردی به شما میدهند. شاید سوالات زیادی در زمینه دیجیتال مارکتینگ داشته باشید در این مقاله آموزش دیجیتال مارکتینگ شما را از صفر تا ۱۰۰ با تمام مباحث دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال آشنا خواهیم کرد.

بسیاری از افرادی که قصد کسب درآمد اینترنتی دارند و میخواهند کسب و کار آنلاین شان را راه اندازی کنند فکر می‌کنند به راه اندازی و ساخت یک وب سایت کارشان دیگر تمام است و می‌توانند به سادگی فروش خوبی داشته باشد و محصولات و خدماتشان را در اینترنت بفروشند. در صورتی که اصلا اینطور نیست! یکی از مهمترین رکن ها در راه اندازی کسب و کار اینترنتی مبحث دیجیتال مارکتینگ است.

برای این که بتوانید محصولات و خدماتتان را در اینترنت بفروشید و کاری کنید که مشتریان تان خیلی راحت شما را پیدا کنند باید با تمام روش های دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی اینترنتی آشنا باشید. دیجیتال مارکتینگ فقط شامل یک روش نیست بلکه شامل روش هایی است که باید آنها را یاد بگیرید و در کسب و کار اینترنتی تان پیاده سازی کنید تا بتوانید کسب و کار اینترنتی موفقی را راه اندازی کرده باشید.  اگر درآمدی که از کسب و کارهای اینترنتی دارید کم است پیشنهاد می کنم حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. با مدیر هاب همراه باشید.

در ضمن به یاد داشته باشید برای مدیریت شبکه های اجتماعی که از مهم ترین روش های بازاریابی آنلاین است، می توانید در مدیر هاب ثبت نام کنید و هفت روز استفاده رایگان هدیه بگیرید.

بازاریابی اینترنتی

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اولین سوالی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ از من پرسیده می شود این است که دیجیتال مارکتینگ چیست؟ اگر بخواهم به شما بگویم که دقیقاً دیجیتال مارکتینگ چیست ، دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده مهمترین رکن در کسب و کارهای اینترنتی و تجارت الکترونیک است که شامل فعالیت ها و روش هایی است که باعث افزایش فروش و درآمد تان در اینترنت می شود.

منظور از این محصولات می تواند هر محصولی باشد. اصلا فرقی نمی کند که کسب و کاری که راه اندازی کردید در چه زمینه ای است، محصولات فیزیکی می فروشید یا دیجیتالی، هر محصول را که در اینترنت می فروشید با استفاده از روش های بازاریابی دیجیتال می توانید فروش تان را چندین و چند برابر کنید.

قدرت بازاریابی دیجیتال بسیار زیاد است و معجزه اصلی کسب و کار اینترنتی است. با استفاده از روش های دیجیتال مارکتینگ می توانید کاری کنید که مخاطبان و کاربران تان خیلی ساده و راحت شما را پیدا کنند و در انتها محصولتان را تهیه کنند.

روش های دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ شامل روش های گوناگونی است که در ادامه به صورت کامل شما را با تمام روش های بازاریابی دیجیتال آشنا خواهیم کرد. امروزه در هر خانه ای که پا می گذارید، گوشی همراه ، کامپیوتر ، لپ تاپ و یا حتی تبلت متصل به اینترنت را مشاهده می کنید و این به این معناست که تمام افراد از اینترنت استفاده می کنند.

اگر کسب و کار اینترنتی راه اندازی کرده باشید متوجه می‌شوید که اینترنت نقش بسیار مهمی را ایجاد کرده است و این یک فرصت بسیار عالی است تا بتوانید محصولات و خدماتتان را در اینترنت بفروشید.

چرا باید از دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم؟

همانطور که گفتیم دیجیتال مارکتینگ یکی از مهم‌ترین رکن ها در کسب و کارهای اینترنتی است. راه اندازی و ساخت سایت به تنهایی باعث افزایش فروش و درآمد تان نمیشود. البته درست است که راه اندازی و طراحی سایت یکی از مهمترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است اما به تنهایی کارساز نیست و نمی توانید فقط با داشتن یک سایت کسب و کار اینترنتی تان را متحول کنید.

گذاشتن تبلیغات در سایت های بزرگ هم سود چندانی برای شما نخواهد داشت زیرا بازدهی آن بسیار کوتاه است و ممکن است بابت یک تبلیغات هزینه های سنگینی را پرداخت کنید.

اما زمانی که تمام روش های دیجیتال مارکتینگ را یاد بگیرید و بر آنها مسلط باشید با کمترین هزینه ممکن می توانید تحول عظیمی را در کسب و کارتان ایجاد کنید. البته اکثر روش هایی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد روشهای رایگان هستند. به شما روش هایی را خواهیم گفت که با کمترین سرمایه ممکن و یا حتی بدون هزینه تحول عظیمی را در کسب و کارتان ایجاد کنید.

این مقاله را هم بخوانید: آموزش تامبلر

روش های دیجیتال مارکتینگ چیست؟

رسیدیم به اصلی ترین و مهمترین بخش مقاله آموزش دیجیتال مارکتینگ. در این قسمت قصد داریم شما را با تمام روش ها و تکنیک های دیجیتال مارکتینگ آشنا کنم. با توجه به این که بسیاری از افراد در بازاریابی دیجیتال دچار مشکل می شوند و نمی دانند که چطور باید از روش های دیجیتال مارکتینگ استفاده کنند

سعی کردم این مقاله را به صورت چک لیست در اختیارتان قرار بدهم و مرحله به مرحله تمام روش های دیجیتال مارکتینگ را به شما آموزش بدهم. فقط از شما میخواهم هر روشی را که به شما معرفی خواهم کرد در کسب و کار اینترنتی بدون پیاده سازی کنید. پس همراه ما باشید تا در ادامه شما را با روشهای دیجیتال‌مارکتینگ آشنا کنم.

راهکارها و روش های دیجیتال مارکتینگ

استفاده از روش های زیر برای هر کسب و کاری می تواند نتیجه متفاوت داشته باشد، اینکه از کدام یک از روشهای بالا برای انجام تبلیغات دیجیتال استفاده کنید بسته به نوع کسب و کار، اهداف و شکل مشتریانش دارد. برویم و با هم به لیست روش های بازاریابی دیجیتال نگاهی بیاندازیم:

  1. طراحی و توسعه سایت
  2. بازاریابی موتورهای جستجو (SEO & SEM)
  3. بازاریابی محتوا
  4. بازاریابی ویدئو یا ویدئو مارکتینگ
  5. بازاریابی در شبکه های اجتماعی
  6. افیلیت مارکتینگ
  7. اینفلوئنسر مارکتینگ
  8. تبلیغات بنری در سایتهای پر بازدید
  9. ایمیل مارکتینگ
  10. SMS مارکتینگ
  11. رپرتاژ آگهی
  12. وایرال مارکتینگ

مدیریت شبکه های اجتماعی

طراحی و توسعه سایت – دیجیتال مارکتینگ چیست؟

وقتی از طراحی سایت صحبت می کنیم منظور بالا آوردن هر سایتی نیست. وقتی از طراحی سایت در امر بازاریابی دیجیتال صحبت می کنیم منظور سایتی است که با استانداردهای بالایی طراحی شده و قابلیت تبدیل بازدیدکننده به مشتری را دارد.

در بازار امروز که کسب و کارها رقبای جدی دارند، دیگر نمی توان با داشتن ساده ترین و معمولی ترین چیزها در بازار رقابت کرد. برای اینکه بتوانید در عرصه ی اینترنت در بین کسب و کارها همکار جولان دهید باید یک پایگاه مستحکم و قابل اتکا داشته باشید و آن پایگاه سایت شماست.

بازاریابی موتورهای جستجو

بازاریابی در موتورهای جستجو خود شامل دو بخش است:

  1. تبلیغات در موتورهای جستجو
  2. سئو یا بهینه سازی سایت

تبلیغات گوگل یکی از پر طرفدارترین روش در بازاریابی موتورهای جستجو است. گوگل محبوبترین جستجوگر جهان است و شما می توانید با تبلیغات در گوگل روزانه بازدیدکنندگان زیادی را وارد سایتتان کنید.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا به منظور جذب مخاطب از موتورهای جستجو صورت می گیرد. خیلی از صاحب نظران این راهکار دیجیتال مارکتینگ را در دسته ی بازاریابی موتورهای جستجو قرار می دهند، اما بدلیل اهمیت و قدرت این نوع بازاریابی، ترجیح ما این است که بازاریابی محتوا را از بخش سئو و بازاریابی موتورهای جستجو مجزا کنیم.

در بازاریابی محتوا ابتدا شناخت کاملی از مشتریان بدست می آید. این شناخت به پرسونای مخاطب معروف است. برای آشنایی با پرسونای مخاطب کلیک کنید.

با شناخت روی مخاطبان می توان فهمید آنها چه چیزهایی را دوست دارند و به چه موضوعاتی علاقه مند هستند. هر چقدر شناخت شما روی مشتریان بیشتر باشد و اطلاعات جامع تری نسبت به آنها داشته باشید نوشتن استراتژی تولید محتوا کار بسیار راحتری خواهد بود.

بازاریابی ویدئویی یا ویدئو مارکتینگ

هدف از ویدئو این است که پیامی نزدیکتر را به کاربر برسانیم! شاید توضیحش گنگ به نظر آید. اما وقتی کاربری با کسب و کارتان ارتباط برقرار کند می تواند تبدیل به مشتری شما شود و ویدئو یکی از بهترین روشها برای جذب مخاطبان و درگیر کردن آنها با برند است. ویدیو مارکتینگ یکی دیگر از روش های دیجیتال مارکتینگ است.

ویدئوها نقش بسیار سازنده ای در تبلیغات دارند. هر روز میلیون ها تیزر تبلیغاتی در تلویزیون نمایش داده می شود و میلیاردها نفر در سراسر دنیا این ویدئوها را می بینند. در ویدئوها می توان یک پیام را در ذهن مخاطبان تا مدتهای زیادی نشاند. یا حتی می شود اطلاعات بسیار زیادی را در مدت زمان کم به بیننده داد طوری که خسته نشود.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی (Social Marketing)

شبکه های اجتماعی نقش پر رنگی در دنیای امروز دارند. امروزه اکثر مردم بیشتر از تلویزیون در شبکه های اجتماعی زمان می گذارند. این امر باعث شده رسانه ی جدیدی برای کسب و کارها ایجاد شود. برندها با حضور در شبکه های اجتماعی قصد دارند کاربران را حسابی درگیر خود کنند. بازاریابی در شبکه های اجتماعی یکی دیگر از روش های بازاریابی دیجیتال است. در این بازاریابی شبکه های اجتماعی نیز دو روش پر کاربرد وجود دارد:

  1. افیلیت مارکتینگ
  2. اینفلوئنسر مارکتینگ

افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) یا بازاریابی معرف به این صورت است که شما از صفحات مشهور و بلاگر ها می خواهید شما را معرفی کنند. البته در خارج از شبکه های اجتماعی نیز از افیلیت مارکتینگ استفاده می شود که مهمترین عضو آن رپورتاژ آگهی است.  در آینده در خصوص افیلیت مارکتینگ بیشتر صحبت خواهیم کرد.

متاسفانه در کشور ما در حال حاضر فقط از اینستاگرام استفاده می شود و دیگر رسانه های اجتماعی به علت وجود فیلترینگ قابل استفاده نیستند.

تبلیغات بنری در سایت های پر بازدید

اگر شما توسط بهترین و پر مخاطب ترین سایت ها معرفی شوید بسیار عالی است. برای این منظور می توانید از تبلیغات بنری استفاده کنید. شرکتهای مختلفی در ایران اینکار را به بهترین شکل برای شما انجام می دهند، از صباویژن بگیرید تا سایت هایی مثل کلیک و ای نتورک. شما می توانید با ایجاد کمپین بنری در این سایتها به معرفی خدمات و محصولات خود بپردازید و کاربران زیادی را جذب کنید. البته لازم به ذکر است که این تبلیغات بیشتر جنبه برند سازی دارد و در طولانی مدت و طی استمرار مداوم افزایش فروش را برای شما به همراه خواهد داشت.

در حال حاضر تبلیغات بنری بیشتر برای معرفی کمپین ها استفاده می شود. برای گرفتن نهایت نتیجه از این نوع تبلیغات باید لندینگ پیچ یا همان صفحه فرود مناسبی برای جذب مخاطب و تبدیل آن به مشتری تبدیل کرد. در این صفحات باید با دادن پیشنهاداتی حتما ایمیل یا شماره همراه مخاطب گرفته شود تا در آینده با ایمیل مارکتینگ و پیامک با وی در ارتباط بود تا این ارتباط منجر به فروش شود.

همانطور که در بالا گفتیم از ایمیل مارکتینگ و SMS مارکتینگ برای ارتباط با مخاطبانی که با ما کمی آشنا شده اند استفاده می کنیم. استفاده از این دو ابزار برای تبلیغاتی که منجر به معرفی ما به افرادی شود که از ما شناختی ندارند منجر به شکست می شود.

این دو ابزار را باید برای ارتباط با کاربرانی استفاده کنید که اطلاعات تماس خود را با میل خود نزد شما داده اند تا از خبرهای برند شما در آینده باخبر شوند.

رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی یا رپرتاژ خبری به منظور خبرسازی در سایت های خبری و مجله های پر بازدید انجام می شود. مثلا فرض کنید هم زمان ۱۰ سایت خبری مشهور ایران راجع به برند شما صحبت کنند و در خبر خود به شما لینک هم بدهند. سیل عظیمی از کاربران اینترنتی به سایت شما سرازیر می شوند. اینکار روی سئوی سایت شما نیز تاثیر مثبت می گذارد.

امروزه یکی از بهترین و پر استفاده ترین روش های دیجیتال مارکتینگ استفاده از رپرتاژ خبری است. ما پکیج های مناسبی را برای خبرسازی برند شما آماده کرده ایم. برای آشنایی با پکیج های رپورتاژ آگهی کلیک کنید.

وایرال مارکتینگ – دیجیتال مارکتینگ چیست؟

وایرال مارکتینگ (Viral Marketing) مهم ترین بخش از تبلیغات دیجیتال است. در بازاریابی می گویند اگر روشی برای وایرال شدن برندتان پیدا کردید بقیه روشها را کنار بگذارید و فقط روی وایرال مارکتینگ تمرکز کنید. اما رسیدن به یک ایده ی وایرال کار ساده ای نیست. تبلیغ وایرال تبلیغی است که سریعا توسط افراد در اینترنت دست به دست بچرخد. خود شما شاید بارها شاهد این نوع پست ها در اینستاگرام بوده اید. پستی که بتواند افراد زیادی را درگیر خود کند.

 

خب در بالا به انواع روش های دیجیتال مارکتینگ اشاره کردیم. گفتیم که چگونه می توانید از این ابزارها استفاده کنید و چطور باید روش های مناسبی برای بازاریابی دیجیتال انتخاب کنید. در ابتدای مطلب هم تاکید شدید کردیم که انتخاب نباید احساسی و بدون بررسی باشد. شاید یک برندی اصلا به سئو نیاز نداشته باشد زیرا کاربران هدفش زیاد تو اینترنت وی را جستجو نمی کنند.

در آخر به شما پیشنهاد می دهیم برای اینکه بتوانید در اینترنت تبلیغات مناسبی را داشته باشید حتما با یک مشاور خوب صحبت کنید. برای انجام مشاوره در خصوص تبلیغات اینترنتی می توانید با مدیر هاب تماس بگیرید.

 

اگر در شبکه های اجتماعی به صورت گسترده و حرفه ای فعالیت می کنید، مدیریت کسب و کار دیگر کار سختی نیست، اگر در مدیر هاب ثبت نام کنید. همین حالا از طریق لینک زیر ثبت نام کنید و هفت روز استفاده رایگان هدیه بگیرید!