اگر برای راه‌اندازی یک راه اندازی کسب و کار آنلاین کوچک، این مراحل اثبات شده که در سایت مدیر هاب توضیح آن را خدمات شما ارائه می‌کنیم را قدم‌به‌قدم دنبال کنید موفقیت شما حتمی خواهد بود. بسیاری از کسب‌ و کارهای اینترنتی به همین طریق شکل گرفته‌اند و همین الان که در حال خواندن این متن هستید در حال کسب درآمد هستند.

مزایای راه اندازی کسب و کار آنلاین

در کسب و کارهای سنتی جهت فروش محصول و یا معرفی برند خودتان نیازمند صرف زمان و هزینه ی بیشتری می باشد. صرف زمان کافی برای پیدا کردن محل مناسب، هزینه بالای اجاره یا خرید محل کسب وکار، سپس تهیه ی لوازم داخل مغازه و یا دفاتر و باقی موارد اداری که همه و همه دست به دست هم می دهند تا شما پروسه ای طولانی را برای به بار نشستن کسب و کارتان طی کنید. در عصری به سر می برید که رقیبان شما و یا هم صنف های شما کسب و کارشان را وارد اینترنت کرده اند و فروش خارج از محدودیت جغرافیایی دارند و شما هنوز در بند محل فروش در محل زندگیتان هستید و یا برای برند کردن شخص خود به دنبال انتشار تبلیغات در آگهی های افلاین هستید.

در صورتیکه در کسب و کار اینترنتی شما می توانید به راحتی با خرید دامنه و هاست و تهیه ی وبسایت در مدت زمان کمتری صاحب یک کسب و کار اینترنتی شوید. کسب و کاری که نه مرز می شناسد و نه محدودیت.

شما می توانید اجناس، خدمات، محصولات خود را بصورت اینترنتی به فروش برسانید. حتی برای تبلیغات خود بجای هزینه های زیاد برای رسانه های آفلاین مثل تلویزیون، بیلبورد، تیکت و … که بصورت دقیق مشخص نمی کند چند مخاطب را به کسب و کار شما جذب میکند، میتوانید به راحتی از طریق ایجاد وبسایت شخصی یا فروشگاه اینترنتی شخصی در رسانه های اینترنتی، مثل سایت های مختلف، شبکه های احتماعی و غیره محصولات و یا برند خودتان را معرفی کنید.
در نتیجه هزینه و زمان راه اندازی و تبلیغات در کسب و کار اینترنتی با توجه به مطالب گفته شده، بسیار کمتر از راه اندازی کسب و کار سنتی می باشد.

مراحل مهم برای راه اندازی کسب و کار آنلاین

قدم ۱ : یک نیاز را بیابید و هدف‌تان برطرف کردن آن نیاز باشد

بیشتر افرادی که قصد دارند به تازگی کسب و کار آنلاین را شروع کنند، این اشتباه را مرتکب می‌شوند که ابتدا به دنبال یک محصول می‌گردند تا سپس بازاری برای فروش آن پیدا کنند. برای افزایش احتمال موفقیت شما، باید ابتدا بازار را پیدا کنید، سپس به دنبال محصول یا خدمات مناسب برای فروش به آن بازار باشید.

نکته اینجاست باید افرادی را بیابید که به دنبال یک راه‌حل برای مشکل‌شان هستند ولی با جستجو کردن، نتایج خوب زیادی را پیدا نمی‌کنند. در اینترنت انجام چنین تحقیقاتی تقریبا ساده است:

  • انجمن‌ها و سایت‌هایی که مردم در آنجا به سوال و جواب و گفتگو می‌پردازند را بررسی کنید و ببینید مردم به دنبال چه راه‌حل‌هایی هستند
  • با جستجوی کلمات کلیدی، کلماتی بیابید که افراد زیاد آنرا در گوگل و یاهو جستجو می‌کنند ولی رقابت زیادی در آن کلمه کلیدی بین سایت‌ها وجود ندارد
  • سایت رقبای احتمالی‌تان را بررسی کنید و از کارهایی که آنها برای رفع نیاز مخاطبین‌شان انجام می‌دهند یادداشت بردارید.
  • سپس می‌توانید از چیزهایی که یاد گرفته‌اید برای ایجاد یک محصول یا خدمات برای بازاری که وجود دارد استفاده کنید ( و اینکار را بهتر از رقیبان انجام دهید)

 

قدم ۲ : در مرحله بعدی راه اندازی کسب و کار آنلاین باید سایت‌تان را راه‌اندازی کنید

پس از اینکه یک بازار یافتید و محصول و خدمات را برای فروش آماده کردید، اکنون باید یک سایت برای کسب‌وکار اینترنتی‌تان راه‌اندازی کنید.

به یاد بسپارید نیازی نیست یک سایت با گرافیک سنگین و هزاران عنصر حواس‌پرت‌کن داشته باشید، زیرا شما فقط کمتر از ۵ ثانیه مهلت دارید نظر مخاطب را به سایت‌تان جلب کنید وگرنه آنها برای همیشه سایت را ترک خواهند کرد. پس سایتی ساده ولی در عین حال کاربردی راه اندازی کنید.

قدم ۳ : محتوایی بنویسید که مخاطبین را به مشتری تبدیل کند

یک فرمول ثابت شده برای نوشتن متون فروش وجود دارد که بازدیدکنندگان را از لحظه ورود به سایت در مسیر تبدیل شدن به مشتری قرار می‌دهد:

۱ – کنجکاوی و توجه شخص را با یک عنوان جذاب بدست آورید
۲ – مشکلی که محصول‌ شما حل می‌کند را توضیح دهید
۳ – اعتبار خودتان را به عنوان یک شخص معتبر ایجاد کنید
۴ – نظرات مردمی که محصول شما را امتحان کرده‌اند در صفحه محصول اضافه کنید
۵ – درباره محصول صحبت کنید و اینکه چطور می‌تواند به کاربر منفعت برساند
۶ – یک پیشنهاد ردنشدنی ارائه کنید
۷ – یک گارانتی قدرتمند برای محصول و یا خدمات‌تان در نظر بگیرید
۸ – حس فوریت در مخاطب ایجاد کنید
۹ – از مخاطب بخواهید محصول را خریداری کند

در بین محتوای ترغیب کننده‌تان، باید روی این تمرکز کنید که چطور محصول یا خدمت شما می‌تواند به طرز خاصی توانایی حل مشکل و یا بهبود زندگی آنها را داراست. مانند مشتری فکر کنید و از خودتان بپرسید “این محصول چه منفعتی برای من دارد؟”

 

کسب و کار آنلاین

 

قدم ۴ : سئو برای هدایت بازدیدکنندگان هدفمند از مهم تریم مراحل راه اندازی کسب و کار آنلاین

یک روش تبلیغاتی با نام گوگل ادوردز (Google AdWords) وجود دارد به این شکل که وقتی شخصی کلمه مورد نظر شما را در گوگل جستجو می‌کند، تبلیغات شما در بالای نتایج جستجوی گوگل ظاهر می‌شود.

در این نوع تبلیغات، شما فقط به ازای هر کلیک روی تبلیغ‌تان، مبلغ را پرداخت می‌کنید. با استفاده از این نوع تبلیغات به راحتی می‌توانید بازدیدکنندگان را به سایتی که به تازگی راه‌اندازی کرده‌اید بکشانید. اینکار نسبت به اینکه منتظر بمانید تا بازدیدکنندگان بطور طبیعی از موتورهای جستجو به سایت شما بیایند، ۲ مزیت دارد:

مزیت اول اینکه تبلیغات شما فورا در بالای نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود و سریع ترافیک می‌گیرید و مزیت دوم اینکه تبلیغات PPC (پرداخت به ازای کلیک) به شما این امکان را می‌دهد که کلمات کلیدی مختلف، عناوین، قیمت‌ها و روش‌های فروش را تست کنید

پس نه تنها ترافیک فوری بدست می‌آورید بلکه می‌توانید از تبلیغات PPC برای کشف بهترین کلمات کلیدی که نرخ تبدیل بالاتری دارند استفاده کنید. سپس این کلمات کلیدی را در محتوای سایت‌تان به کار ببرید تا ورودی‌های بیشتری از نتایج جستجوی گوگل بدست آورید.

 

قدم ۵ : یک اعتبار برای خودتان ایجاد کنید – راه اندازی کسب و کار آنلاین

مردم برای یافتن اطلاعات مفید از اینترنت استفاده می‌کنند. این اطلاعات و محتوای مفید را همراه با لینک سایت خودتان به رایگان در سایر سایت‌ها قرار دهید تا سایت شما رنک و رتبه بهتری در موتورهای جستجو بدست آورد.

  • محتوای تخصصی رایگان و عالی را منتشر کنید.
  • مقالات خوب، ویدئوها و هر محتوایی که برای مردم کاربردی باشد را تولید کنید و آنرا از طریق سایت‌های اشتراک گذاری، شبکه‌های اجتماعی و فروم‌ها توزیع کنید
  • دکمه‌های اشتراک گذاری و “امکان ارسال به یک دوست” را در سایت‌تان قرار دهید
  • با مشارکت در گفتگوها و انتشار محتوا، به یک متخصص در انجمن‌های مرتبط و شبکه‌های اجتماعی تبدیل شوید، جایی که بازار هدف شما قرار دارد

شما رفته رفته مخاطبین زیادی جمع آوری خواهید کرد. مزیت دیگر این است که هرکس از محتوای شما در سایت خود استفاده کند، اغلب اوقات لینک سایت شما را در سایت خود قرار خواهد داد. موتورهای جستجو عاشق لینک از سایت‌های مرتبط هستند و به سایت شما به همین خاطر اعتبار بیشتری قائل می‌شوند.

 

قدم ۶ : از قدرت بازاریابی ایمیلی برای تبدیل بازدیدکننده به خریدار استفاده کنید

لیست ایمیل یکی از ارزشمندترین دارایی‌های کسب و کار آنلاین شماست.

با ساخت فرم دریافت ایمیل و دریافت ایمیل مخاطبینی که به محصولات و خدمات شما علاقه دارند، مخاطبین‌تان به شما اجازه می‌دهند برایشان ایمیل بفرستید. این موقعیت این فرصت را به شما می‌دهد تا:

  • چیزی به آنها بفرستید که خواستار آن هستند
  • یک رابطه طولانی مدت با آنها برقرار کنید
  • عکس العمل آنها ۱۰۰ درصد قابل سنجش باشد (با بررسی بازخورد ایمیل‌ها)
  • هدفمندی بالاتری در بازاریابی داشته باشید زیرا بازاریابی ایمیلی ارزان‌تر و با تاثیرگذاری بیشتری نسبت به تبلیغات چاپی، تلویزیون و رادیو است.

هرکسی که سایت شما را می‌بینید و وارد لیست ایمیل شما می‌شود یک مشتری بالقوه است و برای پیگیری این شخص، هیچ ابزاری به خوبی ایمیل وجود ندارد

 

قدم ۷ : درآمدتان را از طریق پیشنهادات بهتر افزایش دهید

یکی از مهمترین استراتژی‌ها در بازاریابی اینترنتی، ایجاد ارزش هر مشتری (Customer Lifetime Value) است. حداقل ۳۶ درصد از افرادی که قبلا از شما خرید کرده‌اند، اگر آنها را پیگیری کنید، مجددا از شما خرید خواهند کرد.

کشاندن بازدیدکننده به سایت و تبدیل او به مشتری و اولین فروش تا اینجا سخت‌ترین و هزینه‌برترین کار است، بنابراین باید با این روش‌ها کاری کنید این افراد چندبار دیگر نیز از شما خرید کنند:

  • محصولاتی پشنهاد دهید که محصول خریداری شده اول‌شان را تکمیل می‌کند
  • کوپن‌ها یا کدهای تخفیفی برایشان بفرستید که در خریدهای بعدی از آن استفاده کنند
  • محصولاتی مرتبط در صفحه “تشکر ” (جایی که پس از پرداخت به آنجا وارد می‌شوند) قرار دهید.

باید به خاطر وفاداری مشتریان به آنها پاداش دهید تا وفادارتر شوند و خریدهای بیشتری از شما انجام دهند

 

امیدواریم این مقاله توانسته باشد تا حدودی ابهامات شما را رفع کند. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر برای راه اندازی کسب و کار آنلاین با مدیر هاب تماس بگیرید.