اینترنت چهره بازاریابی را دچار تغییرات کرده و بسیاری از موانع ورود به این حوزه را از بین برده است تا هر فرد متمایل و مشتاقی بتواند استعداد خود را در این مسیر امتجان کند و حتی با کارآفرینی به کسب درآمد و شهرت برسد. در این مقاله کنار ما باشید تا از مزایای بازاریابی اینترنتی بیشتر آگاه شوید.

بازاریابی اینترنتی دارای اهمیت است، چرا که مسیری پیش پای شما می ‌گذارد که در تصمیم گیری مشتریان خود شرکت کنید و با آن ها هماهنگ و همراه شوید. تحلیلگران زیادی مثل گارتنر در مطالعات خود نشان دادند که رسانه ‌های اجتماعی و اینترنت بر افزایش تعداد مصرف‌ کنندگان در بازار محصولات تاثیر زیادی داشته اند. به عبارت بهتر بازاریابی اینترنتی شما را توانمند می کند روابط خود را با مشتریان سازماندهی کنید و از طریق ارتباط درست و منظم چشم ‌اندازهای بیشتری تعریف کنید و هزینه‌ های خود را کم تر کنید.

همانطور که گفتیم بازاریابی اینترنتی مزایای زیادی برای کسب و کارها به همراه داشته است. در ادامه ۱۰ گزینه مهم ترین مزایای بازاریابی اینترنتی برای کسب و کارها آمده است.

با مدیر هاب همراه باشید!

معرفی ۱۰ فایده بازاریابی اینترنتی

۱. راحتی دسترسی

به کمک بازاریابی اینترنتی بسیاری از موانع از سر راه شما دور می ‌شوند. شما می‌ توانید محصول و خدمات خود را بدون نیاز به یک موقعیت محلی در همه نقاط شهر و کشور به فروش برسانید. همچنین می ‌توانید پا را از این هم فراتر بگذارید و بدون نیاز به شبکه‌ ای از توزیع کنندگان برون مرزی محصول و خدمات خود را به کمک بازاریابی اینترنتی به خارج از کشور هم معرفی و صادر کنید.

۲. کاهش هزینه

به طور قطع بازاریابی اینترنتی نسبت به یک فروشگاه خرده فروشی فیزیکی هزینه های کم تری خواهد داشت. شما برای انجام فعالیت در یک محیط فیزیکی بعضی هزینه‌ های ثابت و تکراری مثل اجاره یا خرید محل فروش، تجهیزات مورد نیاز و بسیاری موارد دیگر را دارید که در مورد بازاریابی اینترنتی همه این موارد به کم ترین حد خود می ‌رسند و شما در هر نقطه ای از جهان می ‌توانید کار بازاریابی خود را به راحتی فقط و فقط با یک دستگاه کامپیوتر و اینترنت انجام دهید.

فایده بازاریابی اینترنتی ۳: شخصی‌سازی

بازاریابی اینترنتی به شما این اجازه را می دهد پیشنهادات مشخص و مناسبی برای هر مشتری داشته باشید. برای این که شما با بررسی پروفایل مشتری خود در سراسر وب و انواع شبکه های مجازی با سلیقه و شخصیت و سطح بودجه او آشنا می ‌شوید و چیزی را که مورد توجه و نیاز او است معرفی می ‌کنید. در این راه کسب اطلاعات درست از سراسر وب و برنامه ‌ریزی برای تبلیغات شخصی سازی امر با اهمیتی است که ارزش فروش شما را بالا خواهد ‌برد.

۴. برقراری ارتباط

اینترنت بستری عالی برای ایجاد روابط مثبت و مستمر با مشتریان ایجاد کرده که می ‌تواند در حفظ مشتری کمک زیادی داشته باشد. زمانی که مشتری محصولی را از فروشگاه اینترنتی شما خریداری کرد، می توانید با ارسال یک ایمیل صحت و سلامت معامله را پیگیری کرده و با یک تشکر دوستانه و جذاب ارتباط خوبی با او برقرار کنید.

برای حفظ ارتباط با مشتریان باید تلاش کنید مرتبا پیشنهادات ویژه ای برای هیجان زده کردن آن ها داشته باشید. همچنین می ‌توانید از مشتریان برای ارسال نظرات شان درباره محصول و خدمات در وب سایت‌ تان دعوت کنید و به ایجاد حس مشترک بین مشتریان کمک نمایید.

می توانید برای گرفتن فیبدک بهتر و مدیریت کسب و کار اینترنتی خود در مدیر هاب ثبت نام کنید!

۵. استفاده تمام و کمال از رسانه ‌های اجتماعی

بازاریابی اینترنتی شما را توانمند می کند تا از اهمیت فزاینده رسانه های اجتماعی بهره مند شوید. مطالعه ‌ای که اخیرا در مدرسه کسب و کار هاروارد انجام شد نشان داد که بین شبکه های اجتماعی و رشد درآمد آنلاین ارتباط بسیار تنگاتنگی است به طوری که گروهی از مصرف کنندگان که تحت تاثیر شبکه های مجازی هستند باعث رشد فروش ۵ درصدی محصولات شدند. شما می توانید با استفاده از ابزارهای شبکه اجتماعی در کمپین های بازاریابی اینترنتی خود از این نوع نفوذ شبکه های اجتماعی به بهترین شکل بهره مند شوید.

مزایای بازاریابی اینترنتی ۶: فعالیت شبانه روزی

بازاریابی اینترنتی وابسته به ساعت مشخصی از روز و شب نیست و مشتریان در هر ساعتی از شبانه روز بدون هیچ دغدغه و محدودیت خاصی می ‌توانند خرید حود را انجام دهند و دیگر محدودیت زمانی مانع مهمی برای فروش محصولات به حساب نمی ‌آید.

۷. حرکت با سلیقه روز جامعه

بازاریابی اینترنتی به دلیل بهره مندی از بستر پویا و همراستا با تغییرات جامعه می ‌تواند به سرعت با سلیقه مشتریان هماهنگ و همسو شود. ایجاد تغییرات شدید برای بازاریابی سنتی با هزینه و زمان و مقاومت ذهنی بسیار زیادی همراه است در حالی که بازاریابی اینترنتی این مشکلات را نخواهد داشت و به سرعت و سهولت و دقت با نیاز روز جامعه و مشتریان هماهنگ می‌ شود.

مدیریت کسب و کار

۸. کاهش اشتباهات مربوط به حوزه نیروی انسانی

در شکل سنتی بازاریابی از توضیح و معرفی محصول تا فروش و خدمات پس از فروش همواره خطای انسانی نقش زیادی دارد که در بسیاری از موارد منجر به نارضایتی مشتریان هم می‌ شود. اما بازاریابی اینترنتی با یک سیستم ثابت ویکپارچه از بسیاری از این خطاهای انسانی به دور است و نیاز مشتریان را با کم ترین درصد اشتباه برآورده می‌ کند.

۹. کمک به کاهش قیمت تمام شده برای مشتریان

همانطور که بازاریابی اینترنتی برای صاحب کسب و کار کاهش هزینه ها را در پی دارد برای مشتریان هم صرفه اقتصادی زیادی خواهد داشت. یک مشتری به جز اینکه محصول را با قیمت کم تری از فروشنده می‌ خرد هزینه های رفت و آمد تا محل فروش فیزیکی و از دست دادن بخشی از زمان و هزینه های کارکردی خود را هم نخواهد داشت و با کم ترین قیمت بیشترین امکانات را به دست خواهد آورد.

فایده بازاریابی اینترنتی ۱۰: افزایش نوآوری در کالاها و خدمات

از آنجا که بستر آنلاین جذابیت های زیادی دارد خواه ناخواه علاقمندان به بازاریابی اینترنتی هم افزایش می ‌یابند و برای رقابت در این بازار نیاز به چیزی فراتر از خرید و فروش است. چیزی مثل نوآوری!

از این رو بازاریابی اینترنتی به نوآوری در کالاها و خدمات ختم می شود. و فروشندگان از علاقمندی ها و اولویت های مشتریان آگاهی پیدا می ‌کنند و سعی می ‌کنند محصول یا خدماتی ارائه دهند که بیش از سایرین مدنظر مشتری است و او را تبدیل به مشتری وفادار خود کنند.

از کار کردن با شبکه های اجتماعی چیز زیادی نمی دانید؟ سری به مقالات آموزش تامبلر، آموزش فیسبوک، اینستاگرام و … بزنید!

ثبت نام در مدیر هاب

مدیر هاب این اجازه را برای شما فراهم می کند که به تجزیه و تحلیل مدیریت خود در شبکه های اجتماعی بپردازید و نقاط ضصف و قدرت خود را شناسایی کنید. همچنین با ثبت نام در مدیر هاب، به راحتی می توانید همزمان و یک جا روی شبکه های اجتماعی و اکانت ها خود مدیریت دقیق داشته باشید.

همین حالا ثبت نام کنید و ۷ روز به رایگان از امکانات ما برای مدیریت شبکه های اجتماعی استفاده کنید.