آموزش خلاصه وار فعالیت در لینکدین برای مبتدیان

در لینکدین، فضای تجاری مبتنی بر اصول حرفه ای حاکم است و باید برای فعالیت در لینکدین به این نکته توجه داشته باشید که مطالب و ارتباطات شما در این سایت باید مشابه روش کسب و کار و تجارتتان باشد. هدف اصلی ایجاد این فضا، ارتباط سازی است. می توان گفت این سایت به وجود آمده تا فضایی جهت رشد و پیشرفت حرفه ای با استفاده از به اشتراک گذاری تجربیات کاری باشد.

بهتر است در نظر داشته باشید بازاریابی لینکدین می تواند یک راه حل خوب برای معرفی کسب و کارهای شما باشد.

روش عضو شدن و ایجاد حساب در linkedIn

برای فعالیت در لینکدین در ابتدا باید به آدرس www.linkedin.com مراجعه فرمائید وسپس اقدام به کامل کردن فرم ثبت نام نموده و در انتها با کلیک بر روی Join Now، در سایت مذکور عضو شوید. دقت داشته باشید که گذرواژه باید بیشتر و یا مساوی ۶ کاراکتر باشد ، سپس به ایمیل ثبت شده در فرم ایمیلی از سایت مذکور ارسال می گردد که باید بر روی آن کلیک کرده تا اطلاعات حساب کاربری شما تایید شود و به سایت LinkedIn وارد شوید.

ایجاد پروفایل

منظور از پروفایل در واقع همان رزومه کاری شما می باشد. مسلماً هر اندازه که رزومه کاری شما قوی تر باشد به همان اندازه افراد بیشتری جذب شما می شوند و شانس دیده شدن و انتخاب بیشتری به شما داده می شود.همانطور که می دانید پروفایل شما از چندین بخش تشکیل شده است.

در ابتدا باید نوع شغل و فعالیتی را که انجام می دهید به صورت کامل بیان کنید و سپس در قسمت پایین پروفایل این امکان به شما داده می شود تا تجربیات فعالیتی خود را به صورت خلاصه بیان کنید.

حالا نوبت قرارگیری عکس شماست ، بهتر است از گذاشتن عکس های پرسنلی خودداری کنید زیرا عکس شما نباید حالت خشکی را به افراد القا کند و سعی کنید از عکس های کاملاً پوشیده مخصوصاً برای بانوان استفاده نمائید و بهتر است چنانچه مشغول به فعالیت در شرکتی هستید بخشی از نماد آن شرکت در عکستان وجود داشته باشد. در انتها نوبت به خلاصه می باشد که بهتر است خلاصه خود را به انگلیسی وارد کنید و از ابتدای کار و نحوه شروع فعالیتتان بیان نمائید و سپس به صورت کوتاه تجربه های کاری خود را عنوان کنید.

روش بازاریابی و تبلیغات در لینکدین

درست است که لینکدین بزرگترین شبکه بازاریابی کسب و کار است. اما این بدان معنا نیست که شما می توانید محصولات خود را در پروفایلتان قرار دهید و یک بازار فروش برای خود برپا کنید چرا که این امر موجب تخریب شما می گردد و باعث می شود که کاربران به راحتی از دیدن صفحه شما امتناع کنند.می توان گفت بهترین روش جهت تبلیغ محصولاتتان ارسال مطالبی است که کاربران از مطالعه آن لذت ببرند ودر نهایت منجر به افزایش سطح دانش و آگاهی آنها شود. در واقع می توان گفت که باید در این شبکه اجتماعی به جای فروش و تبلیغات، روابط عمومی فعال از نوع روابط عمومی محتوایی داشته باشید.

چگونگی ایجاد یک ارتباط مؤثر و ماندگار

در بحث آموزش لینکدین باید به پروفایل توجه ویژه ای داشته باشید.

به محض شکل گیری یک ارتباط جدید، بهتر است سری به پروفایل شخص موردنظر بزنید و با کارها و فعالیت های او آشنا شوید در مرحله بعد می بایست یک پیام برای او بفرستید و خود و تخصصتان را معرفی نمائید و از او هم درخواست نمائید که خودش را معرفی کند. پیام ارسالی شما باید تا حد امکان لحنی محترمانه داشته باشد و لازم است در پایان اطلاعات تماس خود را قرار دهید. لازم به ذکر است که پیام شما به هیچ وجه نباید حالت تبلیغاتی و فروش داشته باشد و بهتر است که پیامتان تا حد امکان مختص آن فرد باشد .

مشارکت در گروه های تخصصی

یکی از مهمترین ابزار فعالیت در لینکدین و رشد ارتباطات در این شبکه، مشارکت در گروه های تخصصی می باشد. در این خصوص شما می توانید افراد گروه را تأئید و یا نقد نمائید، سپس اقدام به اشتراک گذاشتن مطالبی کنید که موردعلاقه افراد آن گروه می باشد. لازم به ذکر است با هر پست و کامنتی که شما در گروه ها ارسال می نمائید به شما فرصتی جهت نمایش دانش و اطلاعات و تواناییتان داده می شود که در نهایت این موارد منجر به دیده شدن پروفایل شما و جذب ارتباطات جدید می گردد.

ذکر پروژه هایی که در آن مشارکت داشته اید

در این قسمت سعی کنید با کمال صداقت به ذکر تمامی پروژه هایی که در دوره کار و تحصیل خود به آنها پرداخته اید بپردازید و این نکته را در نظر داشته باشید که رزومه کاریتان می تواند تا حدی اغراق آمیز باشد اما مسئولین استخدام، به کار خود بسیار مسلط هستند و می توانند شما را با رزومه کاریتان مقایسه کنند و ممکن است با این کار شانس داشتن یک موقعیت خوب را از دست بدهید.

 

برای بازاریابی شبکه های اجتماعی به صورت اصولی کافیست در مدیر هاب ثبت نام کنید تا به صورت حرفه ای روی تمامی سوشیال مدیاهای خود دسترسی داشته باشید و ان ها را به راحتی و به صورت همزمان مدیریت کتید.

همین حالا ثبت نام کنید و هفت روز استفاده رایگان هدیه بگیرید.