اگر می خواهید کسب درآمد دلاری از یوتیوب هستید، این مقاله می تواند راهنمای خوبی باشد. اگر به دنبال کسب درآمد دلاری از اینترنت هستید قطعا یوتیوب یکی از بهترین گزینه های پیشنهادی برای شماست. یوتیوب به عنوان دومین موتور جست و جو بعد از گوگل است که هر روز حدود ۵ میلیارد ویدئو در یوتیوب دیده می شود. محبوبیت یوتیوب هر روز باعث جذب کاربران بیشتری می شود و با گذشت حدود ۱۴ سال از پیدایش آن، جذابیت خود را از دست نداده است. اکنون راجع به کسب درآمد دلاری از یوتیوب به خصوص در ایران را مفصل تر شرح می دهیم. برای جذب اطلاعات بیشتر با مدیر هاب همراه باشید!

شرط درآمدزایی از یوتیوب (دلاری کسب درآمد کنید)

تنها زمانی می توانید از یوتیوب کسب درآمد کنید که پس از ساختن کانال حداقل ۴۰۰۰ ساعت ویدئوی دیده شده و ۱۰۰۰ عضو فعال داشته باشید. یوتیوب این شرایط را در یکسال برای شما بررسی می کند و پس از آن گزینه ی کسب درآمد برای شما فعال می شود. البته هیچ مراحل خاصی برای افزایش ویو ویدئو وجود ندارد. باید بدانید چه تعداد ویدئو را منتشر کنید و چقدر  برای افزایش بازدید آن تلاش کنید.

کسب درآمد دلاری از یوتیوب

جذابیت درآمد از یوتیوب مخصوصا درآمد دلاری شاید برای خیلی از افراد جالب باشد و کاربران زیادی را وارد این حیطه کند. این سایت مملو از ویدئو با محتواهای متنوع است که متناسب با نیاز هر کسی ویدئویی را برای نمایش دارد. با توجه به محبوبیت ویدئو علاقه مندان به تولید محتوای ویدئویی هر روز بیشتر از روز قبل می شود حتی اگر توجه کرده باشید بسیاری از کسب و کارها محصولات و خدمات خود را در قالب ویدئو در معرض دید مخاطبان قرار می دهند.

در هر دقیقه حدود ۵۰۰ ساعت ویدئو در یوتیوب بارگذاری می شود. هر کسی در هر نقطه ای از جهان که باشد این امکان برایش وجود دارد. این مقدار نشان دهنده رقابت بسیار شدید در این فضا است.

روش های مختلفی برای کسب درآمد از یوتیوب وجود دارد که به توضیح آن ها می پردازیم.

۱.تبدیل شدن به شریک یوتیوب

شما می توانید یه عنوان یک همکار یوتیوب از آن درآمد  به دست آورید. و تبلیغات را در ویدئوی خود بگنجانید. اما برای این روش از کسب درآمد باید مراحلی را انجام دهید:

وارد حساب کاربری شوید و در بخش تنظیمات روی درآمد زایی کلیک کنید. فرم باز شده را پر کنید و روی بررسی کلیک کنید. یوتیوب شرایط شما را بررسی می کند و در صورتی که پذیرفته شوید به شما اعلام می کند. اما شرایطی برای این کار وجود دارد:

  • باید youtube partner  در کشور شما فعال باشد.
  • ویدئوهایتان با شرایط و ضوابط یوتیوب هم خوانی داشته باشد
  • ویدئو ها از کیفیت خوبی برخوردار باشند و کپی شد از سایر کانال ها نباشد. در غیر اینصورت شما قوانین یوتیوب را نقض خواهید کرد.

۲.      استفاده از لینک های افیلیت در یوتیوب

افیلیت مارکتینگ یکی از روش های بازاریابی اینترنتی است. شما به عنوان یک فرد خارج از کسب و کار با معرفی محصولات یک کسب و کار و قرار دادن لینک خرید می توانید درآمد کسب کنید. اگر کاربری از لینک شما خرید کند پورسانتی از آن فروش برای شما در نظر گرفته می شود.

۳.کسب درآمد از طرفداران یا سابسکرایبر ها

شاید بپرسید کسب درآمد از طرفداران یعنی چه؟ یعنی از کسانی که عضو کانال ما هستند پول دریافت کنیم ؟ بله. اگر توانسته باشید تعدادی کاربر فعال که طرفدار شما و محتواهایتان هستند جذب کنید، می توانید آن ها را تشویق کنید تا مبلغی به عنوان ساخت ویدئو از آن ها دریافت کنید.

۴.محتوایی بسازید که برای آن اسپانسر دارید

قطعا یکی از روش های محبوب کسب درآمد دلاری از یوتیوب همین روش است . چون شما می توانید به صورت مستقیم با برند ها در ارتباط باشید و برای آن ها محتوا تولید کنید. بدون اینکه بخواهید این درآمد را با یوتیوب سهیم شوید.  اگر بتوانید یک برند را به تعداد زیادی از مخاطبان هدفش پیشنهاد دهید، خود برند خواهان مذاکره با شماست و می خواهد صدای برند از طریق شما به گوش مخاطبان برسد.

۵.اگر کالایی برای عرضه دارید بفروشید

اگر شما کالایی برای فروش دارید، از یوتیوب برای معرفی و فروش آن استفاده کنید و طرفداران خود را به خرید کالاهایتان تشویق کنید. تولید محتوای ویدیویی یکی از بهترین راهکارها برای نشان دادن مزیت های محصول یا کالا شماست . اگر بتوانید که محتوای جذاب تولید کنید. با وایرال کردن آن می توانید دو نشانه را هدف بگیرید.

از تلاش برای سئوی یوتیوب غافل نشوید

یکی از نکات مهم در افزایش درآمد از یوتیوب این است که سئو یوتیوب را نادیده نگیرید. شروع کنید که به جست و جوی کلمات کلیدی بپردازید. هم چنین باید بدانید کاربران در جست و جوی چه کلماتی هستند. با دانستن کلمات کلیدی می توانید خلاقانه  روی محتواهای خود کار کنید و محتوای ارزشمند بسازید. مواردی مثل تعداد کامنتها، تعداد کسانی که ویدئو را پسندیده یا نپسندیده اند، تعداد کسانی که پس از مشاهده ویدئو عضو کانال شده اند باعث رشد کانال می شود. پس سعی کنید محتوایی بسازید که بازخوردهای مثبتی از سمت مخاطبان داشته باشد.

یوتیوب پولساز ترین شبکه اجتماعی، ناشناخته ترین شبکه در ایران

طبق گفته های بالا متوجه شدیم که یوتیوب در بین شبکه های محبوب ایرانی ها نیست و کاربران از تلگرام و اینستاگرام هم برای گشت زدن و هم برای معرفی محصولات و کسب و کار های خودشان استفاده می کنند. این یعنی یوتیوب آن طور که باید میان ایرانی ها معروف نشده و خیلی از افراد از کسب درآمد دلاری از یوتیوب بی اطلاع هستند و خبر ندارند که مردم در سرتاسر جهان از این شبکه پول های زیادی به جیب می زنند. حالا که از این درآمد های دلاری مطلع شدید، هنوز ترغیب به ساخت کانال در یوتیوب نشدید؟

محبوب ترین کانال شریک یوتیوب (You Tube Partner)ایالات متحده در سال ۲۰۲۰

در فوریه ۲۰۲۰ کانال UMG به عنوان محبوب ترین کانال شریک یوتیوب انتخاب شد. کانال گروه موسیقی جهانی UMG(Universal Music Group)  یکی از بزرگترین ناشران موسیقی در ایالات متحده با ۴۲.۷۳ میلیون بیننده رتبه اول را در بین مخاطبان کسب کرد. UMG در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ دارای ۱۶.۳۹ سهم بازار بود.

کسب درآمد دلاری از یوتیوب در ایران

به طبع مردم ایران هم مثل سایر کشورها به تولید فیلم و کسب درآمد از یوتیوب علاقه مند هستند. به خصوص اینکه درآمد از یوتیوب به صورت دلار است و با توجه به ارزشمند بودن دلار در کشور ما، درآمد حاصله خیلی می تواند به نفع سازنده محتوا باشد.

شاید فکر کنید به دلیل اینکه کشور ما تحریم شده است روشی نیست که بتوان به وسیله آن درآمد به دست آورد. اما همیشه راه حلی وجود دارد.

اگر دوست یا آشنایی در خارج از کشور دارید با کمک او می توانید در یوتیوب عضو شوید و یک کانال راه اندازی کنید. پس از اینکه کانال توسط دوست شما ایجاد شد می تواند شما را به عنوان مدیر کانال انتخاب کند. از این به بعد تمام کار ها با شماست و شما باید به تولید محتوای ویدئویی بپردازید.

ولی این را به خاطر داشته باشید که اگر تبدیل به یک یوتیوبر شدید و توانستید از یوتیوب به درآمد برسید، درآمد حاصل مستقیم به حساب دوستتان در خارج از کشور وارد می شود.

ساخت کانال برای کسب درآمد دلاری از یوتیوب

برای ثبت نام در یوتیوب ور ساخت اکانت ابتدا وارد سایت یوتیوب می شوید و سپس با جیمیل خود مراحل ساخت را انجام دهید. پس از آن شما صاحب یک حساب کاربری در یوتیوب می شوید.

اگر قصد داشته باشید که در یوتیوب فیلم و محتوا آپلود کنید باید کانال راه اندازی کنید. برای این منظور روی پروفایل خود در قسمت بالا سمت راست کلیک کنید و گزینه My channel را انتخاب کنید.

پس از آن صفحه ای به نمایش در می آید که باید مشخصات خود را وارد کنید و سپس روی گزینه Create Channel کلیک کنید. اکنون شما صاحب یک کانال هستید.

ثبت نام در مدیر هاب برای در اختیار داشتن یک ابزار تحلیل شبکه های اجتماعی

یکی از امکانات پرطرفدار مدیر هاب، استفاده از ابزار تحلیل شبکه های اجتماعی است.

مدیر هاب امکانات زیادی برای مدیریت دایرکت اینستاگرام و کامنت ها، زمانبندی پست و آی جی تی وی، استوری و حتی لایو دارد که می توانید بدون هیچ دانش خاصی از آن ها استفاده کنید. ما ۷ روز استفاده رایگان برای شما در نظر گرفته ایم که با ثبت نام به آن دست پیدا می کنید. مدیر هاب می تواند شما را به برندسازی و کسب درآمد بیشتر نزدیک کند.