امروز می خواهیم نکات کاربردی مدیریت پیج اینستاگرام را به شما بگوییم تا به بهترین شکل اینستاگرام خود را مدیریت کنید. همچنین باید اشاره کنیم برای مدیریت و آنالیز اینستاگرام خود می توانید در مدیر هاب ثبت نام کنید!

چرا باید از اینستاگرام استفاده کنیم؟

اینستاگرام یکی از برترین پلتفرم های شبکه‌های اجتماعی در جهان است که روزانه بیش از میلیون ها نفر بازدید کننده دارد. این پلتفرم ساده اما کاربردی ویژگی های برتری نسبت به سایرین دارد که به بعضی از آن ها می‌پردازیم. با مدیر هاب همراه باشید.

 

نکاتی برای نکات کاربردی مدیریت پیج اینستاگرام

۱. دسترسی بی نظیر:

اینستاگرام به شما امکان بررسی ۱۰۰ درصد فالوورهایتان را می‌دهد در حالی که این آمار در فیسبوک تنها ۶ درصد است.

۲. تعامل خوب:

تعامل در اینستاگرام شگفت انگیز است (لایک ها، کامنت ها و…)؛ پنجاه و هشت برابر فیسبوک و صد و بیست برابر توییتر!

۳. کاربری آسان:

استفاده از اینستاگرام بسیار راحت است.

۴. رشد فوق العاده:

در سال های اخیر اینستاگرام رشدی بیست و سه درصدی داشته است در مقایسه با رشد دو درصدی فیسبوک و رشد منفی توییتر که در واقع کاربرانش را از دست داده است.

۵. همه گیر بودن:

توزیع اینستاگرام بین کاربران آیفون و اندروید برابر است.

۶. فعالیت بالای کاربران:

اینستاگرام در حال حاضر، ماهانه بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر فعال دارد.

۷. قابلیت پخش زنده:

پخش زنده در اینستاگرام تا صد و پانزده درصد رشد داشته است و این در حالی است که پخش زنده در فیسبوک با کاهش شصت و سه درصدی رو به رو شده است.

۸. ضد اسپم:

اینستاگرام در حذف حساب های جعلی یا اسپم بسیار کارآمد است.

۹. پیشرفت سریع:

میانگین حساب کاربری در اینستاگرام از نظر فالوور، ماهانه تا شانزده درصد رشد می‌کند.

۱۰. دیجیتال مارکتینگ:

اینستاگرام تاکید فراوانی بر ایجاد پول از طریق کسب و کار آنلاین و خرید محصولات دارد. یعنی شما به طور مستقیم می‌توانید محصولات و خدمات خود را ارائه کنید.

۱۱. ارتباط متقابل:

اینفلوئنسرها (influencers) یا افراد تاثیرگذار، کاربرانی از اینستاگرام هستند که از محبوبیت و مقبولیت بالایی برخوردارند و نقش تبلیغاتی مهمی دارند؛ شما در اینستاگرام می‌توانید به طور مستقیم با اینفلوئنسر ها شریک شوید و سطح بازدهی و تعامل پیج خود را چند برابر کنید.

۱۲. وجود هشتگ ها:

شما می‌توانید با استفاده از برچسب ها (hashtags) محصولات و صفحه خود را بیشتر در معرض بازدید قرار داده و خود را از سایر رقیبان خود متمایز کنید. برای ارسال پست خودکار اینستاگرام کافیست در مدیر هاب ثبت نام کنید و به زمانبندی پست، استوری، igtv و لایو بپردازید.

۱۳. رقابت مستقیم:

شما در اینستاگرام میتوانید عملکرد رقبای خود را به طور مسستقیم آنالیز کرده و با استراتژی های خاص خود از آن ها جلو بزنید.

بزرگ ترین برتری اینستاگرام نسبت به سایر پلتفرم ها وابستگی و تعهد کاربرانش است که پیوسته در حال بیشتر شدن است و این یعنی اینستاگرام تا سال ها می تواند کسب و کار شما را بیمه کند!

چهار دلیل برای اینکه چرا در اینستاگرام پیج یا صفحه آماده خریداری نکنیم؟

بسیاری از کاربرانی که وارد اینستاگرام می‌شوند در پی جذب سریع فالوور و راه اندازی کسب و کار خودشان هستند، پس به فکر خرید پیج های دیگر با فالوور های بالا می‌افتند. اما چرا ما به شما توصیه می‌کنیم که این کار را نکنید؟

۱. کاربران اینستاگرام هر کدام با معیار ها و دلایل خودشان یک صفحه را دنبال می‌کنند، پس با تغییر کاربری یک صفحه دیگر محتوای مناسب خود را دریافت نمی‌کنند و در نتیجه صفحه خریداری شده توسط شما با ریزش فالوور رو به رو خواهد شد.

۲. افراد سودجوی زیادی وجود دارند که با خرید فالوورهای فیک، لایک و کامنت‌، آمار های جعلی ثبت کرده و سپس اقدام به فروش صفحه خود می‌‌کنند و بدیهی است که شما با خرید این صفحات دچار شکست و ضرر مالی خواهید شد.

۳. پس از آپدیت‌های اخیر این شبکه اجتماعی، برای محاسبه نرخ تعامل محتوای صفحات، علاوه بر لایک‌ها، به کامنت‌ها، تعداد اشتراک گذاری و تعداد ذخیره شدن هم توجه دارد و توازن این معیارها از اهمیت بالایی برخوردار است، پس بسیاری از صفحاتی که فالوورهای زیادی دارند و از نرخ تعامل پایینی برخوردارند، از نظر اینستاگرام کم تر ارزش دیده شدن دارند و محتوایشان کم تر در سرچ‌ها نمایش داده می‌شوند.

۴. وقتی شما یک صفحه را خریداری می‌کنید شناخت کافی نسبت به فالوورها و نیازهایشان ندارید و پس امکان دارد در معرفی کسب و کارتان با شکست مواجه شوید.

چرا نباید فالوور فیک یا جعلی بخریم؟

۱. فالوورهای فیک از کاربرانی تشکیل شده‌اند که فعالیتی در اینستاگرام ندارند و در نتیجه اینستاگرام در طول زمان حساب کاربری آنها را پاک می‌کند و شما با ریزش فالوور مواجه می‌شوید.
۲. وقتی شما فالوور فیک می‌خرید، فالوورهای واقعی خود را از دست می‌دهید. برای مثال وقتی شما از ده هزار فالوور برخوردارید اما تعداد لایک هایتان به هزارتا هم نمی‌رسد فالوورهای واقعیتان به جعلی بودن آمار صفحه‌تان پی برده و دیگر شما را دنبال نخواهند کرد.
۳. خریدن فالوورهای فیک بر خلاف قوانین اینستاگرام است و امکان دارد اکانت شما را بلاک و از دسترس خارج کند.
۴. فالوورهای قلابی هرگز از خدمات شما استفاده و یا محصول شما را خریداری نخواهند کرد.