توییتر با بیش از ۵۰‌هزار کاربر فعال در ایران، یکی از شبکه‌های اجتماعی مهم و تأثیرگذار در این کشور به حساب می‌آید. با وجود محدودیت کاراکتر در توییتر، این شبکۀ اجتماعی همچنان یکی از پرطرف‌دارترین و پرکاربردترین شبکه‌های اجتماعی دنیاست.

با توجه به رونق‌گرفتن تبلیغات و اینفلوئنسرمارکتینگ در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغ در توییتر فارسی، در این نوشته قرار است با توجه به تجربۀ خودمان در این زمینه، دربارۀ انواع آن‌ها صحبت کنیم. با مدیر هاب همراه باشید!

انواع تبلیغات در توییتر

در چند سال اخیر توییتر جایگاه خودش را در عرصۀ دیجیتال‌مارکتینگ در کنار دو شبکۀ اجتماعی فیس‌بوک و اینستاگرام تثبیت کرده است. با توجه به ماهیت توییتر، تبلیغات در آن هم متفاوت از دیگر شبکه‌های اجتماعی است. با مراجعه به صفحۀ تبلیغات توییتر متوجه می‌شوید که بازاریابی توییتر به‌طورکلی به سه روش تقسیم‌بندی می‌شود که یک روش مرسوم در ایران را هم ما به آن اضافه می‌کنیم و کلاً سه روش برای آن در نظر می‌گیریم:

  1. Promote Mode: در این روش، تعدادی توییت، اگر مورد تأیید توییتر قرار بگیرد، وارد فرایند تبلیغات و پروموت‌شدن می‌شود.
  2. Twitter Ads: این روش برای تبلیغ حساب کاربری، توییت‌ها و… براساس کلیک، نصب و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  3. اینفلوئنسرمارکتینگ: یکی از روش‌های بسیار مرسوم‌ تبلیغات است که احتمالاً در اینستاگرام اسم آن را بیشتر شنیده‌اید.

ازآنجاکه دو روش اول در ایران به خاطر بحث تحریم‌ها قابل اجرا نیست، فقط روش سوم قابل اجراست؛ اما چطور؟ با ادامه این مطلب آموزش توییتر همراه باشید.

اینفلوئنسرمارکتینگ

تبلیغ در توییتر به روش اینفلوئنسرمارکتینگ، چندان مثل اینستاگرام نیست و برای فروش مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. این نوع تبلیغ در توییتر به هدف مشتری بستگی دارد؛ ولی به‌طور‌کلی این روش تبلیغ برای اهداف زیر بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد:

  • آگاهی از برند؛
  • راه‌اندازی ژانر؛
  • وایرال‌کردن توییت یا ژانر؛
  • راه‌اندازی توفان توییتری؛
  • دریافت سوشال‌مدیا سیگنال؛
  • و… .

مزیت‌های رقابتی

جدا از تجربۀ مفید ما درزمینۀ اینفلوئنسرمارکتینگ و بازاریابی توییتر فارسی، و اجرای بیش از پنجاه کمپین کوچک و بزرگ برای کسب‌و‌کارها، توانستیم مزیت‌هایی رقابتی برای ارائه به کسب‌و‌کارها ایجاد کنیم که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • تیم تحریریه: یک تیم متشکل از نویسنده‌ها که شناخت خوبی از فضای توییتر دارند جمع کردیم که توییت‌هایی را که قرار است در کمپین‌های تبلیغاتی منتشر شوند، قبل از انتشار بازنگری کنند و در صورت لزوم بهبود بدهند. حالا شاید نشود به آن گفت تیم تحریریه، ولی تیمی است که تک‌تک توییت‌ها را قبل از انتشار بازنگری می‌کند.
  • شناخت مخاطب: با توجه به شناختی که از جامعۀ فالوئر اینفلوئنسرهای توییتر به دست آوردیم، دیگر می‌دانیم چه تبلیغی و چه محتوایی به درد کدام دسته از اینفلوئنسرها می‌خورد تا تبلیغ کنند و بیشترین بازدهی را برای کمپین داشته باشند.
  • اجاره‌کردن رسانه: با توجه به شناختی که از جامعۀ مخاطبان و خود اینفلوئنسرها پیدا کردیم، می‌دانیم که چه تبلیغی را چه کسی منتشر کند تا به دهان آن اینفلوئنسر بیاید و خیلی شبیه اجاره‌کردن رسانه یا بلندگو در دهان آن اینفلوئنسر نباشد.
  • مقرون‌به‌صرفه‌بودن: از آنجاکه در این شش سال بیش از ده‌ها میلیون تومن برای اینفلوئنسرها پول خلق کردیم، قیمتی که ما می‌توانیم با آن‌ها سر کمپین‌های مختلف همکاری کنیم خیلی مقرون‌به‌صرفه‌تر از هزینه‌ای است که خود کسب‌و‌کارها در کار مستقیم با آن‌ها باید هزینه کنند.