در اینجا ۱۰ مرحله که برای موفقیت کسب و کار شما لازم است را ذکر می کنیم تا بدانید باید چگونه برای رسیدن به موفقیت پیش بروید.قدم به قدم جرکت کنید و در برای موفقیت کسب و کار کوچک خود، قدم بردارید. با مدیر هاب همراه باشید!

۱۰ قدم اول برای راه اندازی استارت آپ

درست حسابی تحقیق کنید!

به احتمال زیاد شما قبلا ایده های کسب و کار را شناخته اید، پس اکنون باید در واقعیت آن را مورد بررسی قرار دهید. آیا ایده شما توانایی موفقیت دارد؟ در مرحله اول باید از طریق فرآیند اعتبارسنجی، ایده کسب و کار خود را اجرا کنید.

برای اینکه یک کسب و کار کوچک موفق شود، باید یک مشکل را حل کند، نیازی را پوشش دهد یا چیزی را که بازار بخواهد ارائه دهد.

یکی از راه هایی که می توانید این نیاز را شناسایی کنید، تحقیق، گروه های متمرکز و حتی آزمون و خطا است. همانطور که در بازار جستجو می کنید، برخی از سوالاتی که باید پاسخ دهید عبارت هستند از:

  •  آیا نیاز به محصولات/ خدمات پیش بینی شده شما وجود دارد؟
  •  چه کسی به آن نیاز دارد؟
  • آیا شرکت های دیگری هم اکنون محصولات یا خدمات مشابهی ارائه می دهند؟
  •  رقابت چطور است؟
  •  کسب و کار شما چگونه در بازار جا خواهد افتاد؟
  • برای بازاریابی اینترنتی چه برنامه ای دارید؟

فراموش نکنید که قبل از اینکه وارد کار و بازار بشوید، از خودتان این سوالات را درباره شروع یک کسب و کار بپرسید.

یک طرح توجیهی داشته باشید که واضح و شفاف به کاری که می خواهید انجام دهید اشاره کند!

شما نیاز به یک برنامه دارید تا ایده استارت آپ را به واقعیت تبدیل کنید. یک طرح کسب و کار ، برنامه ای است که کسب و کار شما را از مرحله راه اندازی تا مرحله رشد هدایت خواهد کرد، و این باید برای همه کسب و کارهای جدید باشد.

خبر خوب این است که انواع مختلفی از طرح های تجاری برای انواع مختلف کسب و کار وجود دارد.

اگر قصد دارید از یک سرمایه گذار یا موسسه مالی حمایت مالی بگیرید، یک طرح کسب و کار سنتی ضروری است. این نوع طرح کسب و کار به طور کلی طولانی و کامل است و مجموعه ای از بخش هایی دارد که سرمایه گذاران و بانک ها در هنگام تایید ایده شما به دنبال آن ها هستند.

اگر که به دنبال حمایت مالی نباشید و تنها بخواهید بررسی کنید که برای رسید به اهداف خود، چه کارهایی باید انجام داد، یک طرح کسب و کار ساده یک صفحه ای می تواند به شما در مورد آنچه که می خواهید به آن دست پیدا کنید و نحوه رسیدن به آن، کمک کند. در حقیقت، شما حتی می توانید یک طرح کسب و کار کاری را در پشت یک دستمال کاغذی ایجاد کنید و در طول زمان آن را بهبود بخشید. نوشتن طرح برای استارت آپ شما، به هر شکل و در هر قالبی که باشد، همیشه بهتر از این است که هیچ چیزی وجود نداشته باشد.

برنامه ریزی مسائل مالی

شروع کسب و کار کوچک نیاز به پول زیادی ندارد، اما شروع کسب و کار نیاز به سرمایه گذاری اولیه دارد و همچنین شما باید توانایی پوشش هزینه های در حال انجام کار ،قبل از دستیابی به سود را داشته باشید. هزینه های اولیه راه اندازی یک کسب و کار و هزینه هایی که پیش بینی می کنید، حداقل برای یک سال برای پیشبرد کارتان به آن نیاز دارید (اجاره، خدمات آب و برق، بازاریابی و تبلیغات، تولید، لوازم، هزینه های سفر، حقوق کارمندان، حقوق و دستمزد خود، و …) همه ی این هزینه ها را بررسی کنید، مقدار سرمایه اولیه ایست که شما نیاز دارید.

حالا که فهمیدید سرمایه اولیه ای مورد نیاز چقدر است، راه های مختلفی برای تامین مالی وجود دارد:

  • سرمایه گذاری شخصی
  • وام های کوچک تجاری
  • کمک های کوچک تجاری
  • شتاب دهندگان (سرمایه گذاران فرشته)
  • تامین جمعی سرمایه

یکی دیگر از روش هایی که استارت آپ ها برای آغاز کار می توانند انجام دهند، تحت عنوان بوت استرپ شناخته می شود؛ به این معنی که شما با حداقل سرمایه مورد نیاز کار خود را شروع کنید.

البته همانطور که احتمالا شما هم حدس می زنید، بهترین گزینه ترکیبی از روش های ذکر شده فوق است. به این ترتیب که با توجه به هدف خود، ترکیبی از بین موارد ذکر شده را انتخاب و برنامه ای برای جذب سرمایه ای که جهت راه اندازی استارت آپ خود نیاز دارید، تنظیم کنید.

 

 

مدیریت دایرکت اینستاگرام

 ساختار و شخصیت کسب و کار شما چیست؟

کسب و کار کوچک شما می تواند یک شرکت خصوصی، یک شرکت تضامنی، یک شرکت با مسئولیت محدود (LLC) یا یک شرکت سهامی باشد. ساختار کسب و کاری که انتخاب می کنید،روی خیلی از فاکتورها از جمله نام تجاری شما، میزان مسئولیت شما، بر نحوه تأمین مالیات شما تاثیر دارد.

شما می توانید یک ساختار اولیه کسب و کار را انتخاب کنید، و وقتی کسب و کار شما رشد کرد و بزرگ تر شد و احساس نیاز کردید می توانید ساختار خود را تغییر دهید.

 

حتما، حتما، تام تجاری خود را ثبت کنید!

نام کسب و کار شما ،تقریبا در همه جنبه های کسب و کار شما تاثیر گذار است، پس باید یک اسم مناسب انتخاب کنید. زمان انتخاب گزینه های خود برای نام کسب و کارتان، اطمینان حاصل کنید که به همه پیامدهای بالقوه فکر کرده اید.

وقتی یک نام برای استارت آپ خود انتخاب کردید، بررسی کنید که آیا در حال حاضر علامت تجاری شرکت دیگری هست و یا کسی از این نام استفاده می کند یا نه. فراموش نکنید که نام دامین خود را پس از نام نام تجاری خود انتخاب کنید.

اگر به مجوزی نیاز دارید آن را تهیه کنید

بخواهید یا نخواهید، کاغذ بازی بخشی از روند راه اندازی یک استارت آپ و یا کسب کار است. انواع مختلف مجوزهای کسب و کار های کوچک وجود دارد که شما باید بسته به نوع استارت آپی که می خواهید شروع کنید و جایی که در آن قرار دارید، در خواست مجوزهای لازم را می دهید. برای این کار باید تحقیق کنید چه مجوزهایی در طول فرآیند راه اندازی استارت آپ شما اعمال می شود.

نحوه حساب کتاب درامدتان را مشخص کنید

از مهم ترین سیستم های کسب و کارهای کوچک یک سیستم حسابداری است. سیستم حسابداری شما برای ایجاد و مدیریت بودجه شما لازم است، می توانید با کمک این سیستم، نرخ ها و قیمت ها را تنظیم کنید، تجارت یا معامله با دیگران انجام دهید و مالیات خود را حساب کنید. شما می توانید خود سیستم حسابداری خود را کنترل کنید یا یک حسابدار را استخدام کنید تا کارهای محاسباتی و حسابداری را انجام دهد. اگر تصمیم گرفتید خودتان کسب و کاری را شروع کنید، اطمینان حاصل کنید که این سوالات را در زمان انتخاب نرم افزار حسابداری در نظر گرفته اید.

مکان استارت آپ خود را انتخاب کنید

انتخاب و راه اندازی محلی برای استارت آپ شما، اهمیت دارد؛ اینکه آیا شما یک دفتر-خانه، یک فضای اداری مشترک یا خصوصی دارید و یا یک محل خرده فروشی.

شما باید درباره مکان، تجهیزات و تنظیمات کلی کسب و کارتان فکر کرده و مطمئن شوید که محل کسب و کار شما برای نوع کسب و کار شما مناسب است. همچنین در مورد این مساله که آیا می خواهید فضای کسب و کار خود را اجاره کنید یا بخرید هم باید فکر شود.

 

گروهتان را تشکیل دهید!

اگر تصمیم دارید کارکنان خود را استخدام کنید، اکنون زمان انجام این کار است. مطمئن شوید که برای پر کردن مشاغل توسط افراد مناسب زمان کافی دارید و مسئولیت های شغلی که در هر موقعیت قرار دارند، را در نظر بگیرید. اما اگر می خواهید کارکنان را استخدام نکرده و به جای آن، کار را برون سپاری و از پیمانکاران مستقل استفاده کنید، اکنون زمان کار با یک وکیل یا نماینده رسیده تا کارهای مربوط به جستجو و قراردادهای شما را انجام دهد.

در نهایت، اگر شما به صورت تک مالکی و انفرادی کسب و کاری را را اندازی کرده اید، امکان دارد نیازی به کارکنان یا پیمانکاران نداشته باشید، اما هنوز به تیم پشتیبانی خود نیاز دارید. این تیم را می توان از یک معلم، مربی کسب و کار کوچک یا حتی خانواده خود تشکیل داد و در زمانی که راه و مسیر را گم کردید، به عنوان یک منبع به شما برای مشاوره، انگیزه و اطمینان به شما کمک می کنند.

 

 

مدیریت کامنت اینستاگرام

 

حالا باید به فکر پیشرفت و ارتقا باشید!

وقتی کسب و کار شما در حال اجراست، باید شروع به جذب مشتریان و مصرف کنندگان کنید. شما باید با نوشتن پیشنهاد فروش منحصر به فرد (USP) و ایجاد طرح بازاریابی بر اساس اصول اولیه شروع کنید. ایده های بازاریابی استارت آپ های مشابه خود را شناسایی کنید تا تصمیم بگیرید که چطور می توانید کسب و کار خود را به طور موثرتر ترویج و تبلیغ کنید.