مدیر هاب باز هم با مقاله ( محدودیت سنی اینستاگرام ) سراغ شما آمده تا به رونق کسب و کارهایتان کمک کند!

پیش از اینستاگرام، یوتیوب و چند اپلیکیشن دیگر مانند فیسبوک و تیک‌تاک این شرایط را داشتند و حالا این اپلیکیشن به فکر چنین شرایطی برای مخاطبین افتاده است. ۱۳ سال، سنی است که اینستاگرام مناسب فضای خود دانسته. آیا ۱۳ سال کافی است یا باز هم کم است؟ این آپشن در نهایت به کنترل مسیج‌ها هم ختم می‌شود که شما می‌توانید انتخاب کنید چه افرادی می‌توانند به شما مسیج دهند مثلا افرادی که دنبالشان می‌کنید یا دنبالتان می‌کنند.

درباره محدودیت سنی اینستاگرام گفته شده است که:

«این شرایط، مانع استفاده کودکان از اینستاگرام می‌شود. این شرایط به ما کمک می‌کند تا کودکانمان امن‌تر زندگی کنند و تجربیات مناسب با سن خودشان را داشته باشند.» مخاطبین اینستاگرام می‌توانند اکانت خود را به اکانت فیسبوکشان مرتبط کنند، از این طریق اینستاگرام اطلاعات مورد نیاز خود را از پروفایل فیسبوک شما بر می‌دارد و اگر شما تاریخ تولدتان را در فیسبوک عوض کنید، در قسمت اطلاعات اینستاگرام هم تغییر خواهد کرد.

اینستاگرام همچنین گفته: «قرار نیست تاریخ تولد مخاطبین در اکانت آنها قابل رویت باشد و این اطلاعات فقط برای تایید اکانت مورد نیاز اینستاگرام است و فقط در قسمت اطلاعات اکانت، برای شخص صاحب اکانت قابل رویت است». گزینه چک شماره تلفن همراه و اکانت ایمیل در قسمت اطلاعات اینستاگرام، به همین منظور بود که افراد زیر سن قانونی قائدتا نباید تلفن همراه یا اکانت ایمیل می‌داشتند؛ اما طبق تحقیقات انجام شده توسط دیوید استیر، حدود ۲ میلیون از نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ ساله دارای تلفن همراه و اکانت ایمیل هستند که همین موضوع جرقه‌ای برای به وجود آمدن آپشن جدید این اپلیکیشن یعنی محدودیت سنی مخاطبین شد.

اینستاگرام اعلام کرده :

«از امروز ما موقع ساخت یک اکانت در اینستاگرام، تاریخ تولد شما را می‌خواهیم. طبق قوانین ما، شما در بیشتر کشورها باید حداقل ۱۳ سال سن داشته باشید،تا یک حساب کاربری داشته باشید. درخواست این اطلاعات؛ مانع پیوستن افراد کم سن و سال به اینستاگرام شود. این اطلاعات به ما کمک می‌کند تا جوانان و نوجوانان را ایمن نگه داریم.»

اینستاگرام  یک ویژگی جدید دیگر در راستای محدودی سنی ارائه کرده‌است. برا این اساس؛ اکانت کسب و کارها می‌توانند محدودیت سنی را برای فالوئرهای پروفایل خود تنظیم کنند.

کسب و کارها همچنین می‌توانند محدوده سنی متغیر را برای کشورهای مختلف تعیین کنند. این ویژگی می‌تواند برای برندهایی که به دنبال رعایت محدودیت‌های منطقه ای هستند، بسیار مفید باشد.

به عنوان مثال، در استرالیا، افراد می‌توانند الکل را در ۱۸ سالگی بنوشند، اما در ایالات متحده، برای مصرف الکل (در اکثر مناطق) شما باید بیش از ۲۱ سال سن داشته باشید. همچنین این ویژگی جدید می‌تواند نگرانی کسب و کارهایی که محدودیت سنی برای فروش محصولات خود دارند را برطرف کند.

به روزرسانی‌ها نشان می‌دهد که اینستاگرام به دنبال این است تا اقدامات بیشتری را در این زمینه انجام دهد و از قرار گرفتن در معرض محدودیت محتوای بزرگسالان برای مخاطبین نوجوان اطمینان حاصل کند.